به گزارش خبرنگار مهر، علی ناصری صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۲۳۸ شعبه، آرا مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را اخذ خواهند کرد.

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۵۳ شعبه در سطح شهر بیرجند است، بیان‌کرد: از این تعداد ۹۶ شعبه شهری و ۵۷ شعبه نیز روستایی خواهد بود که از تعداد شعب شهری ۱۰ شعبه ثابت و از شعب روستایی نیز ۱۸ شعبه ثابت و ۳۹ شعبه سیار خواهد بود.

ناصری ادامه‌داد: در شهرستان خوسف نیز ۴۳ شعب دایر خواهد بود که از این تعداد ۶ شعبه شهری، ۳۷ شعبه روستایی و همچنین ۱۰ شعبه ثابت و ۳۳ شعبه نیز سیار خواهد بود.

وی افزود: در شهرستان درمیان نیز ۴۲ شعبه اخذ رأی داریم که از این تعداد ۱۱ شعبه شهری و ۳۱ شعبه روستایی و همچنین تعداد ۱۳ شعبه ثابت و ۲۹ شعبه سیار در شهرستان درمیان خواهیم داشت.

۲۲ نفر تاکنون در عرصه رقابت باقی مانده‌اند

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه از ابتدای فرایند انتخابات تاکنون سه نفر انصرافی داشته‌ایم، گفت: یک نفر نیز از حوزه انتخابیه بیرجند به حوزه انتخابیه نهبندان انتقال حوزه داده و در حال حاضر در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۲۲ نفر در عرصه رقابت حضور دارند.

ناصری با بیان اینکه سه هزار و ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی و نظارت در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخابات را انجام می‌دهند، اظهار کرد: تمامی متولدین سوم اسفند سال ۱۳۸۰ و ماقبل آن می‌توانند در انتخابات شرکت و رأی بدهند.

وی ادامه‌داد: ۱۵ نامزد انتخابات در بیرجند تشکیل ستاد داده و همچنین هفت نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون ستاد تشکیل نداده‌اند.

فرماندار بیرجند با اشاره به قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها، گفت: بر اساس این قانون هر نامزد باید یک شماره حساب و نماینده مالی جهت کنترل هزینه‌های انتخاباتی‌اش به فرمانداری معرفی کند.

هفت کاندیدا تاکنون شماره حسابی به فرمانداری اعلام نکرده‌اند

ناصری با بیان اینکه هرگونه فعالیت مالی انتخاباتی کاندیداها در خارج از شماره حساب مالی اعلام شده به فرمانداری تخلف محسوب می‌شود، اظهار کرد: تاکنون هفت نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در شعبه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف شماره حسابی به فرمانداری اعلام نکرده‌اند که تذکر لازم به آنان داده شده است.

وی بیان‌کرد: تاکنون فرمانداری ۱۲ مورد تذکر به ستادها پیرامون مواردی چون دایر کردن ستاد بدون اطلاع به فرمانداری و چاپ بنر و پوستر فراتر از اندازه مجاز قانونی داده است و هیئت نظارت نیز تاکنون سه مورد تذکر به ستادها داده است.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی در محیط‌های دولتی ممنوع است، یادآور شد: این قانون شامل دانشگاه‌ها نیز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.