چهار روز از شروع تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور می‌گذرد و پنج روز دیگر تا برگزاری انتخابات دوم اسفند باقی مانده‌ که در این مدت تلاش برای معرفی نامزدها به مردم و جلب آرا در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی بیشتر مبتنی بر برنامه‌های فردی نامزدها بوده است.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به صدور بیانیه‌ای که در آن لیست نهایی نامزدهای مدنظر این شورا اعلام شده است، به خبرنگار ایرنا گفت: هدف نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از این حمایت، تشکیل مجلسی در تراز انقلاب اسلامی است.

حسن حسن پور با بیان اینکه در این لیست نام ۱۲ نامزد در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی وجود دارد افزود: پس از مدت‌ها تلاش جمع کثیری از دلسوزان نظام و بررسی جوانب مختلف طبق شیوه‌نامه ائتلاف، ضمن احترام به تمامی نامزدهایی که دل در گرو اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، حل مشکلات مردم، عزت و سربلندی ایران عزیز در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در داخل و عرصه بین‌الملل دارند، این لیست اعلام شده است.

وی بیان کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی از امت حزب الله در این حوزه‌ها و سراسر میهن عزیزمان دعوت می‌کند با لبیک به درخواست رهبر معظم انقلاب، با حضور یکپارچه و مشارکت حداکثری خود در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، ضمن هوشیاری و وحدت بر محور قرآن، ولایت و ارزش‌های اصیل اسلامی و انقلابی، نمایندگان اصلح را مطابق با رهنمودهای معمار کبیر انقلاب حضرت  امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، انتخاب کنند.

 رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان جنوبی گفت: امید است با حضور هوشمند مردم و به حول و قوه الهی، مجلسی توانمند، انقلابی و ولایی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و در شأن و منزلت ملت شریف ایران تشکیل شود که بهتر از تمام ادوار گذشته در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بدرخشد.

وی تصریح کرد: اگر در روزهای آینده با بررسی جوانب طبق شیوه‌نامه ائتلاف، شورا تصمیم به کاهش تعداد کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه بگیرد، مراتب به اطلاع ملت شریف خواهد رسید.

شورای اصلاح‌طلبان از ارائه لیست معذور است

شورای اصلاح‌طلبان استان خراسان جنوبی نیز شامگاه جمعه ۲۵ بهمن با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای حضور در انتخابات اعلام کرد که لیستی را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ارائه نمی‌کند.

رییس شورای اصلاح‌طلبان استان خراسان جنوبی با تایید این بیانیه به خبرنگار ایرنا گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در اثر ردصلاحیت گسترده و بی‌سابقه بسیاری از نامزدهای شایسته و توانمند اصلاح‌طلب و نیز به دلیل عدم ثبت‌نام برخی از شایسته‌ترین فرزندان اصلاح‌طلب انقلاب که سوابق درخشانی در دفاع مقدس و مدیریت‌های سطوح مختلف پس از انقلاب داشته‌اند و در اثر ردصلاحیت‌های دوره‌های قبل این بار حاضر به قبول درخواست و اصرار فعالان سیاسی و تشکل‌های اصلاح‌طلب برای نامزدی نشدند، متاسفانه امکان ارائه لیست نامزدهای مورد حمایت برای شورای اصلاح‌طلبان استان خراسان جنوبی وجود ندارد.

محمدرضا آقاابراهیمی افزود: شاهد این مدعا آن است که در حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» هیچ اصلاح‌طلب شاخص و شناخته‌شده‌ای حاضر به نامزدی در انتخابات نشد و در سه حوزه انتخابیه دیگر استان نیز اکثریت نامزدهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه شورای اصلاح‌طلبان استان خراسان جنوبی از ارائه لیست در سطح استان معذور است گفت: با توجه به اهمیت و اصالت نهاد انتخابات و ضمن ابراز مجدد اعتماد کامل به خرد جمعی جامعه، از مردم استان برای حضور در انتخابات دعوت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: احزاب اصلاح‌طلب عضو شورا، یا تشکل‌های اصلاح‌طلب شهرستان‌ها در صورتی که در هر یک از چهار حوزه انتخابیه استان قصد حمایت از نامزد یا نامزدهایی را دارند، فقط با نام و نشان شفاف و با مسئولیت خود مجاز به این کار خواهند بود و استفاده از نام و نماد شورای اصلاح‌طلبان استان یا عناوین کلی و مبهم مانند ائتلاف اصلاح‌طلبان و موارد مشابه مجاز و مورد تایید نخواهد بود.

 
حزب اعتدال و توسعه نیز در خراسان جنوبی در حال بررسی نامزدها بوده و تاکنون لیستی را ارایه نکرده است.

هنوز از سوی سایر احزاب و تشکل‌ها در این استان خبری مبنی بر حمایت از نامزدها یا ارائه لیست انتخاباتی دریافت نشده است.

در حال حاضر ۴۲ حزب سیاسی در خراسان جنوبی فعال است و نخستین نمایندگی خانه احزاب ایران در استان نیز سوم دی ماه امسال راه‌اندازی شد.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که در نهایت ۷۰ نفر تایید صلاحیت شدند و از این تعداد پنج نفر زن هستند.

همچنین چند نامزد در این استان انصراف دادند.  

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد که چهار نماینده با رای مردم از این استان به مجلس یازدهم راه می‌یابند و در انتخابات گذشته میزان مشارکت مردم خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته است و ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای پایان می‌یابد.

با گذشته چهار روز از شروع تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رقابت نامزدها برای معرفی خود به مردم و جلب آرای آنان در استان مرزی خراسان جنوبی کاملا محسوس و پررنگ است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه دوم اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.