در این بیانیه آمده است: با تبریک خجسته‌ زادروز حضرت فاطمه زهرا (س)، از اساسی‌ترین آرمانهای انقلاب اسلامی، نفی استبداد و اثبات حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بود و از همین روی، انتخابات در دیدگاه رهبر راحل انقلاب اسلامی و سایر بزرگان انقلاب و نیز در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جایگاهی بس والا داشت و دارد و اغلب مراکز تجمع قدرت، مستقیماً یا با واسطه، با رای مردم انتخاب می‌شوند.

این بیانیه می‌افزاید: جبهه وسیع و پرتنوع اصلاحات نیز، به عنوان یکی از اصیل‌ترین و پرسابقه‌ترین جریان‌های سیاسی کشور، همواره بر پاسداشت و تقویت نهاد انتخابات به عنوان موثرترین و کارآمدترین ابزار اعمال حاکمیت ملی و توزیع عادلانه و عاقلانه و دوره‌ای قدرت و یکی از ارزنده‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید داشته و همواره در هر انتخاباتی که حداقل امکان برای مشارکت فعال وجود داشته با تمام توان حاضر شده است.

شورای اصلاح‌طلبان استان خراسان جنوبی اعلام کرده است که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اثر ردصلاحیت بسیاری از نامزدهای شایسته و توانمند اصلاح‌طلب و نیز به دلیل عدم ثبت‌نام برخی از شایسته‌ترین فرزندان اصلاح‌طلب انقلاب که سوابق درخشانی در دفاع مقدس و مدیریت‌های سطوح مختلف پس از انقلاب داشته‌اند، امکان ارائه لیست نامزدهای مورد حمایت برای شورای اصلاح‌طلبان استان خراسان جنوبی وجود ندارد. 

بر همین اساس، شورای اصلاح‌طلبان استان خراسان جنوبی ضمن تاکید مجدد بر اهمیت و اصالت نهاد انتخابات و ضمن ابراز مجدد اعتماد کامل به خرد جمعی جامعه، ضمن دعوت از مردم استان برای حضور در انتخابات از ارائه لیست در سطح استان معذور است.

این بیانیه تصریح کرد: بدیهی است احزاب اصلاح‌طلب عضو شورا، یا تشکل‌های اصلاح‌طلب شهرستان‌ها، در صورتی که در هر یک از چهار حوزه انتخابیه استان قصد حمایت از نامزد یا نامزدهایی را دارند، صرفاً با نام و نشان شفاف و با مسئولیت خود مجاز به این کار خواهند بود و استفاده از نام و نماد شورای اصلاح‌طلبان استان، یا عناوین کلی و مبهم مانند ائتلاف اصلاح‌طلبان و موارد مشابه مجاز و مورد تایید نخواهد بود.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که در نهایت ۷۰ نفر تایید صلاحیت شدند و از این تعداد پنج نفر زن هستند.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد که چهار نماینده با رای مردم از این استان به مجلس یازدهم راه می‌یابند.

تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته است و ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای پایان می‌یابد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.