به گزارش خبرنگار مهر، ناصر خوش‌خبر ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در چهار حوزه انتخابیه خراسان‌جنوبی ۷۰ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی و رئیس ستاد انتخابات استان بیان‌کرد: از این ۷۰ نفر تعداد پنج نفر خانم‌ها و ۶۵ نفر آقایان هستند.

خوش‌خبر ادامه‌داد: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان، خوسف ۲۳ نفر نامزد انتخابات تائید صلاحیت شده اند که از این تعداد دو نفر خانم هستند.

به گفته وی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نیز از تعداد ۱۴ کاندیدای تائید صلاحیت شده یک نفر خانم و مابقی کاندیداها آقایان هستند.

وی با اشاره به اینکه از حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه نیز ۱۳ نفر کاندیدای انتخابات مجلس هستند که همگی آنان را آقایان تشکیل می‌دهند، افزود: در حوزه انتخابیه فردوس، سرایان، بشرویه و طبس نیز از ۲۰ نفر نامزد قطعی انتخابات دو نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

تعداد شعب به ۶۷۷ شعبه اخذ رأی افزایش یافت

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی همواره مشارکت بالای مردم را در انتخابات‌ها داشته است، گفت: در هشتمین دوره انتخابات مجلس میزان مشارکت ۸۵ درصد، در نهمین دوره ۸۴.۵ درصد و در دهمین دوره انتخابات نیز حدود ۷۲ درصد مردم خراسان‌جنوبی در انتخابات شرکت کرده اند.

خوش‌خبر اظهار کرد: همچنین از ۵۶۴ هزار و ۹ نفر واجد شرایط رأی‌دادن در خراسان‌جنوبی تعداد ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن و از ۳۳ هزار و ۴۲۷ نفر رأی اولی تعداد ۱۷ هزار و ۱۱۳ نفر پسر و ۱۶ هزار و ۳۱۴ نفر دختر هستند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از کاندیداها از حوزه‌های خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی در مهلت زمان قانونی به حوزه‌های انتخابیه خراسان‌جنوبی انتقال حوزه دادند، بیان‌کرد: همچنین تاکنون ۱۶ نفر انصرافی داشته‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۲ هزار عوامل اجرایی انتخابات در خراسان‌جنوبی فعالیت خواهند داشت، یادآور شد: در دوره قبل انتخابات مجلس ۶۰۶ شعب اخذ رأی داشته‌ایم که در حال حاضر به ۶۷۷ شعبه رسیده است.

وی گفت: از این تعداد ۳۴۱ شعبه ثابت و ۳۳۶ شعبه سیار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.