به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در همایش فعالان فضای مجازی خراسان‌جنوبی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ابوذر اظهار کرد: شهیدان با خون خود چه قبل و چه بعد از انقلاب درخت سرسبز اسلام را آبیاری کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: شرکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن علاوه بر تجدید عهد با انقلاب بزرگداشت شهید سلیمانی نیز بود.

عبادی با اشاره به اینکه انسان در مسیر سیر و سلوک نیازمند ابزار مادی و معنوی است، ادامه‌داد: این مهم به واسطه دو بعدی بودن انسان ضروری است.

وی با بیان اینکه کمبودها گاهی انسان را زمین‌گیر می‌کند، افزود: از این جهت مسئولین باید در تأمین نیازهای مادی مردم بکوشند تا او در مسیر فرهنگی دچار خلل نشود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیماری روح مرکز انسانیت افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، گفت: از این جهت گاه بیماری‌های روحی چون نفاق آسیبی بیش از بیماری جسمی برای فرد و جامعه دارد.

عبادی اظهار کرد: در هر کشوری تشکیلاتی برای رفع بیماری‌های جسمی، سلامت و کاهش فقر وجود دارد ولی به راستی در مسئله مهم‌تر یا همان سلامت روح انسان اقدامی صورت می‌گیرد؟

وی بیان اینکه مسئولان هنوز فضای مجازی را به دست خودی‌ها نداده‌اند، بیان کرد: هنوز فضای مجازی در دست دشمنی است که بارها تاکید کرده همه گزینه‌ها روی میز است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: وقتی فضای مجازی دست دشمن است بی‌شک او دست به بمباران فکری و تبلیغاتی خواهد زد.

عبادی به اشاره به اینکه در دین مواردی مثل ممنوعیت مطالعه کتب ضاله جز برای اهل علم وجود دارد، گفت: آیا این حکم شرعی نیاز به اجرا کردن در فضای مجازی درباره مطالب و پیام‌های ضاله وجود ندارد؟

وی با بیان این موضوع که متأسفانه گاه مسئولان مرتبط با فضای مجازی اقدامی در راستای حفظ و سلامت محیط فکری جامعه نمی‌کنند، اظهار کرد: فضای مجازی را به دست جوانان سالم و توانمند داخل بدهید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تبیین اینکه از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی باید خوراک فکری سالم به جوانان بدهیم، گفت: کوتاهی‌های بسیار زشت در مدیریت فضای مجازی وجود دارد که امیدواریم عمدی نباشد.

عبادی یادآور شد: با سالم‌سازی محیط فکری و فرهنگی جامعه می‌توانیم دشمن را زمین‌گیر کنیم.


 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.