حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات همواره دشمن را مایوس کرده و نرخ شرکت مردم ما در انتخابات‌های مختلف همواره بالای ۶۰ درصد است.

وی ادامه داد: اینکه بعضی مردم به دلیل بعضی از گلایه‌ها بگویند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، راه حل درستی نیست چون ما هم ممکن است به بعضی از عملکردهای مسوولان نقد داشته باشیم اما برای مایوس کردن دشمن باید در انتخابات شرکت کنیم.

مختاری اظهار داشت: همچنین در بحث انتخابات وظیفه داریم انتخاب اصلح داشته باشیم‌ چون گاهی فقط  نگاه کردیم موج از کدام طرف است و ما خودمان را در موج قرار دادیم و این اشتباه است چون انتخاب اصلح باید باشد، یعنی نماینده‌ای انتخاب کنیم که به دین و کشور ما متعهد بوده و متخصص و کارآمد و استکبار ستیز و مردمی باشد.

وی یادآور شد: شورای نگهبان محدودیت قانونی داشته و تنها کف صلاحیت را در نظر می‌گیرد و کسانی هستند که با زیرکی و زرنگی خود را نشان نداده و وقتی در مسند قرار می‌گیرند خود را نشان می‌دهند لذا نباید همه چیز را به شورا نگهبان واگذار کرد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: عده‌ای ناحوانمردانه به شورای نگهبان انتقاد می‌کنند و بنده به آنها می‌گویم انصاف داشته باشید و نگویید انتصابات ،چون اگر انتصابات بود که به شما جایگاه نمی‌دادند و باید بحث جناح و اختلاف سلیقه را از بعضی نااهلانی که با پوشش انقلابی‌گری به صحنه آمده و در پشت صحنه کار دیگری می‌کنند جدا کنیم، باید صداها و سلیقه‌ها مختلف بوده اما همه در چارچوب و همسو با نظام باشد.

مختاری گفت: اگر کسانی همسو با نظام نیستند اینها وبال نظام هستند و به داخل باور ندارند و این افراد جناح سیاسی نبوده بلکه ضدانقلاب و انقلابی‌نما هستند، مثل نهضت آزادی و منافقان که ما را متوقف کردند و امروز  شورای نگهبان باید  بر اساس مر قانون بایستد و اجازه ندهد عده‌ای نااهل بر مردم مسلط شوند و از هیاهوها نترسد، چون این مردم نماینده‌ای شجاع و متخصص می‌خواهند که اعتمادش به داخل و نه به خارج باشد.

وی افزود: بعضی می‌گویند بدون اعتماد به خارج نمی‌توانیم کار کنیم پس چرا آمدید مگر ما این همه رشد در بخش‌های مختلف را با اتکای به خارج به دست آوردیم، مردم مومن باید پیوسته در صحنه باشند و مسوول را رصد کنند که هرجا پایش را اشتباه بگذارد جلویش بایستند و مردم پیوسته ناظر بر مسوولان باشند.

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش گفت: دهه مبارک فجر و فرا رسیدن ۲۲ بهمن و انتخابات از مقوله‌های مهم این ماه است که پیروزی انقلاب اسلامی را به همه مومنان تبریک‌ می‌گویبم چون انقلاب موجب کوتاه شدن دست مستبدان داخلی و خارجی شد و حفظ ۴۱ ساله این انقلاب از معجزاتی است که خداوند توسط ملت ایران محقق کرد.

مختاری افزود: پیروزی انقلاب توسط مردم و حفظ آن از پیچ و خم‌های سخت، کار بزرگی بود اما کار های اصلی مانده چون باید خودسازی و جامعه‌سازی کرده و به سمت تمدن اسلامی حرکت کنیم هرچند پیروزی و تثبیت انقلاب برکات زیادی برای ملت ما و ملت‌های منطقه داشته است.

وی اظهار داشت: ما هنوز قدم های اصلی را برنداشته‌ایم اما تا همین‌جا انقلاب برکات زیادی داشته و احیای هویت اسلامی ما و مسلمانان جهان از برکات انقلاب است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی آرزوی هزارو چند صد ساله همه اولیای خدا را برآورده کرد و اسلام از داخل خانه‌ها بیرون آمد و قانون اساسی بر اساس اسلام شکل گرفت و این کاری است که اهل بیت(ع) به دنبالش بودند و دوباره اسلام ناب در سطح دنیا مثل خورشید درخشید و  عزت و شرافت ما را که زیر چکمه های کثیف مستشاران آمریکایی له شده بود را احیا کرد و جوان سرزنده‌ای بر اساس بازسازی هویت اسلامی خود به حاج قاسم سلیمانی بدل شد و امروز هم جوانان زیادی داریم که در ابعاد مختلف می‌درخشند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در گذشته بدون اجازه شاه کشور، نیروهای ما را می‌بردند تا به نفع آمریکا وارد جنگ شوند اما این احیای هویت ایرانی و اسلامی نتیجه بازسازی هویت ماست و ملت ما در ابعاد مختلف بعد از انقلاب درخشید.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد مردم قبل انقلاب از امکانات اساسی محروم بودند که امروز بهره‌مند شدند و بر اساس آمارهای بین المللی جمهوری اسلامی موفق بوده‌ است و خود دشمنان اعتراف می‌کنند که ایران امروز هفتمین قدرت جهان است و در این مدت خوب پیش رفتیم اما هزینه های زیادی هم شده است و نباید بگذاریم این برکاتی که به‌دست آورده‌ایم از دست ما برود.

مختاری گفت: حضرت امام خمینی(ره) می فرمودند که حفظ نظام اسلام از اوجب واجبات است و ما با مقام معظم رهبری پیمان می‌بندیم که راه  امام و شهدا را ادامه دهیم.

وی افزود: این توفیقات که تاکنون رخ داده و ایستادگی ما در مقابل استکبار و پیشرفت‌هاییکه داشته‌ایم به دلیل فرهنگ خالص اسلامی و ولایت فقیه و رهبری است که قطار انقلاب را هدایت می‌کنند و مردم متدین و انقلابی هم یکی از دلایل مهم پیشرفت کشور ماست و دشمن به هر روش ناجوانمردانه متوسل شده تا ارتباط مردم با ولایت فقیه را قطع کند.

وی اظهار داشت: مردم ما باید نسبت به فرهنگ اسلامی و رهبری خود به هوش باشند و در این چهل سال مردم حضور به موقع در صحنه‌های حساس داشته و در سال چندین بار در صحنه آمده و دشمن را ناامید می‌کنند و این حضور به موقع در صحنه‌های مختلف فتنه‌های دشمن را دفع کرده است و در ۲۲ بهمن هم مردم دوباره عظمت خود را به رخ دشمن می‌کشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.