دبیر همایش بیست و هشتمین همایش بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران در آیین آغاز این همایش گفت: تصمیم برای برگزاری این همایش اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری انجمن بلورشناسی و کانی‌شناسی و دانشگاه بیرجند آغاز شد و تا از اوایل آذر پذیرش مقالات بود و بعد از ۲ ماه این فرایند به پایان رسید و در مجموع ۸۳ مقاله پذیرفته شد که ۴۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۴۳ مقاله در قالب پوستر روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه سال جاری ارائه می شود.

امیر مهدوی افزود: ۳۲ نفر از اساتید هیات علمی دانشگاه‌های  سراسر کشور کار داوری مقالات را انجام دادند و فرآیند داوری از طریق سایت همایش انجام شد.

وی اظهار داشت: ۷۰ درصد مقالات رسیده به همایش از گروه زمین‌شناسی و ۲۵ درصد مقالات هم مربوط به گروه فیزیک و شیمی است.

رئیس دانشکده علوم دانشگاه بیرجند هم در این همایش گفت: دانشکده علوم، هسته اولیه تشکیل دانشگاه بیرجند در سال ۱۳۵۶ با رشته های فیزیک، شیمی و ریاضی کار خود را آغاز کرد و این دانشکده با رشته زمین شناسی تکمیل و گروه‌های آمار و زیست‌شناسی هم بعدها به این دانشکده اضافه شد و در سال‌های اخیر بیشترین دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی را در قسمت های مختلف علوم پایه از این دانشکده داشتیم.

سید مرتضی موسوی افزود: امکانات خوبی به دانشکده علوم دانشگاه بیرجند اضافه شده و همکاران ارتقا یافتند و دانش‌آموختگان ما همیشه در دانشگاه‌های معتبر کشور مشغول تحصیل می‌شوند و در سال های اخیر نقص‌هایی در بحث جذب دانشجو بوده است.

رئیس دانشکده علوم دانشگاه بیرجند بیان کرد: علوم پایه، اساس و شالوده همه علوم است و رشد این علوم به توسعه بقیه رشته‌ها هم کمک می‌کند.

نایب رئیس انجمن کانی‌شناسی و بلورشناسی هم گفت: این همایش می‌تواند حوزه صنعت به دانشگاه را نزدیک‌تر کند چون در حال حاضر بخش صنایع ما به بازرگانی وابسته بوده و بازرگانی ما هم به واردات وابسته است.

ناصر تجبر افزود: فروش کانی‌ها و معادن سنگ به شکل خام کار غلطی است که باید فرآوری آن در داخل کشور انجام شود متاسفانه امروز صنایع ما جنبه مونتاژ دارد و این همایش‌ها می تواند  راهکارهای مناسب برای فرآوری محصولات را ارائه کند.

بیست و هشتمین همایش بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران از امروز( چهارشنبه) در دانشگاه بیرجند آغاز شد و تا فردا نیز ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.