سید محمدجواد آروین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این انتخاب از سوی فدراسیون سرآمدان علمی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده و فرآیند ارزیابی و انتخاب سرآمدان علمی کشور مبتنی بر انتشار مقاله در نشریات برتر است.
وی بیان کرد: حسن صفری عضو هیئت علمی گروه آموزشی فوتونیک دانشکده علوم و فناوری‌ های نوین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان است.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان اظهار داشت: سرآمدان علمی افرادی هستند که فعالیت های پژوهشی و دستاوردهای علمی معتبری در سال ‌های اخیر دارند.
وی تاکید کرد: برای شناسایی این افراد از شاخص‌ هایی که نشان دهنده فعالیت های پژوهشی و نه آموزشی بوده استفاده شده است و این افراد سالانه در یک مکانیزم رقابتی انتخاب می‌ شوند.
آروین تصریح کرد: فدراسیون سرآمدان علمی ایران با هدف دستیابی به مرجعیت علمی، افزایش کیفیت علمی کشور و کمک به توسعه تحقیقات محققان معتبر راه‌ اندازی شده است.
وی ادامه داد: این فدراسیون، سرآمدان علمی را از بین افراد با توانمندی پژوهشی معتبر شناسایی و آنها با پرداخت گرنت ‌های پژوهشی، گرنت‌ های آزمایشگاهی، حمایت از شرکت در کنگره ‌های معتبر بین‌ المللی و جذب محقق پسا دکتری حمایت می‌ کند.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: به تازگی فدراسیون سرآمدان علمی ایران 70 سرآمد علمی کشور را شناسایی و معرفی کرد.
این سرآمدان در رشته های شیمی، فیزیک، ریاضی، داروسازی، علوم پزشکی و زیستی و غیره فعالیت می کنند.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته جنب میدان دانشگاه در انتهای بزرگراه هفت باغ علوی واقع است و در مقاطع ارشد و دکتر از طریق کنکورسراسری دانشگاه ها، دانشجوی روزانه و شبانه می پذیرد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.