محمدحسن غلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر طرح مطالعاتی ۲۰ هزار هکتار دیگر نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از ۱۴۱ هزار هکتار اراضی مستعد استان خراسان جنوبی مجهز به سامانه‌های آبیاری نوین شامل آبیاری کم‌فشار و قطره‌ای شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پرداخت کمک بلاعوض دولت به کشاورزان استان برای اجرای آبیاری نوین ۳۴ درصد افزایش یافت.

وی افزود: تاکنون برای اجرای آبیاری تحت فشار ۱۳ میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شد که این رقم به ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

غلامی اظهار داشت: همچنین برای اجرای آبیاری کم‌فشار کمک بلاعوض به کشاورزان از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به هفت میلیون تومان رسید.

وی گفت: امسال ۷۲ میلیارد تومان برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین به استان ابلاغ شده است البته این رقم تا ۱۲۰ میلیارد تومان بنا به قول مسوولان کشوری تا پایان سال قابل افزایش خواهد بود.

این مسوول در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین از سال ۷۲ در استان آغاز شد اما تا سال ۹۵ کشاورزان استقبال چندانی نداشتند و منابع استان نیز بسیار محدود بود که در سال‌های اخیر با افزایش اعتبار و کمک بلاعوض مورد استقبال بیشتر کشاورزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به صرفه‌جویی سالانه حدود ۲۵ میلیون مترمکعب آب از طریق اجرای این نوع آبیاری افزود: هیچ محدودیتی برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در واحد سطح وجود ندارد و کشاورزان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.