حجت‌الاسلام علی کوثری نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در دهه فجر فاطمی امسال، ۶۰۰ مبلغ اعم از روحانیان مستقر و بومی و مبلغین اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به صورت گروهی و انفرادی در شهرها، بخش‌ها و روستاها فعالیت تبلیغی دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی مبلغین اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت، برگزاری مجالس جشن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و بیانیه گام دوم انقلاب، بیان احکام، تبیین و عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال از جمله برنامه‌های این روحانیون است.

حجت‌الاسلام کوثری نیا افزود: سخنرانی و بیان سیره عملی و فضائل اهل بیت (ع)، تبیین جایگاه ولایت و امامت و در امتداد آن ولایت فقیه و نقش ولی فقیه در جامعه، برگزاری گفتمان دینی، تبیین فرهنگ مقاومت، سخنرانی پیرامون حجاب و عفاف و احیای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های روحانیون اعزامی است.

مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان آسیب‌های اجتماعی اعم از اعتیاد و طلاق، بیان اهمیت صله‌رحم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استکبارستیزی و تعاون و همکاری را از دیگر برنامه‌های تبلیغی عنوان کرد.

وی بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی و تحکیم خانواده را از جمله برنامه‌های روحانیون دانست و گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی ساده زیستی و قناعت، بیان اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی و تجمل گرایی، کاهش مصرف انرژی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از دیگر موضوعات اجرایی توسط روحانیون اعزامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.