حجت الاسلام علی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شورای نگهبان به شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنان رد شده یا احراز نشده بود، از ۲۷ دی ماه رسیدگی و نتایج بررسی‌ها را طبق قانون به وزارت کشور برای اعلام به داوطلبان ارسال کرد. 

وی با اشاره به این که ۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند گفت: پیش از این مرحله شمار تایید صلاحیت‌شدگان در استان ۵۱ نفر بود که اکنون به ۶۵ داوطلب رسید.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: ۵۲ نفر از افرادی که رد صلاحیت شده یا کسانی که صلاحیت آنان احراز نشده بود، شکایت کردند که اعتراض آنان بررسی شد و برخی تایید و تعدادی هم مجدد رد صلاحیت شده‌اند.

وی اظهار داشت: بنابراین از مجموع ۱۲۷ داوطلبی که در حوزه‌های انتخابیه این استان ثبت‌نام کردند، تاکنون صلاحیت ۶۵ نفر تایید شد، ۴۷ نفر رد صلاحیت شدند، ۱۴ نفر انصراف دادند و وضعیت یک نفر هنوز به دلیل ناقص بودن پرونده اعلام نشده که تا چند روز آینده مشخص خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۴۰ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند تصریح کرد: از این تعداد ۲۳ نفر تایید صلاحیت و سه نفر رد صلاحیت شدند، چهار نفر انصراف دادند و یک نفر هنوز اعلام نظر نشده است.

وی گفت: در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه از ۲۷ ثبت‌نام‌ کننده ۱۰ نفر تایید صلاحیت و ۱۳ نفر رد صلاحیت شدند همچنین چهار داوطلب انصراف دادند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی بیان اینکه در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ۲۵ نفر ثبت‌نام کردند افزود: از این تعداد ۱۴ نفر تایید صلاحیت و هفت نفر رد صلایت شدند و چهار نفر نیز تاکنون انصراف دادند.

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۳۴ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۱۸ نفر تایید صلاحیت و ۱۴ نفر نفر رد صلاحیت شدند، ۲ نفر هم انصراف دادند.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: این نتایج نهایی بوده و فرصت اعتراض دیگر وجود ندارد لذا افراد تایید صلاحیت شده در بازه مشخص از ۲۲ بهمن می‌توانند تبلیغات خود را طبق آنچه قانون مشخص کرده است، شروع کنند.

وی افزود: فرصتی که شورای نگهان برای بررسی صلاحیت‌ها اعلام کرده، شامل افرادی می‌شود که در هیات نظارت استانی و مرکزی تایید شده و شورای نگهبان صلاحیت آنها را رد کرده باشد که چنین شخصی در خراسان جنوبی نبوده است و آمار اعلام شده نتایج قطعی تایید صلاحیت محسوب می‌شود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد که چهار نماینده با رای مردم از این استان به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.