علی اربابی روز سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: این طرح از ابتدای اسفند ۹۷ به صورت پایلوت در شهرستان بشرویه آغاز شد و به تدریج در سایر شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۷۵ هزار نفر در خراسان جنوبی از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند اظهار داشت: این تعداد شامل بیمه سلامت همگانی، کارکنان دولت، روستایی، ایرانیان و سایر اقشار هستند که بیشترین جمعیت بیمه‌ای در صندوق روستایی و حدود ۳۴۴ هزار نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: تمامی افراد فاقد بیمه می‌توانند با مراجعه به یکی از صندوق‌های بیمه سلامت و با توجه به مشاوره‌هایی که دریافت می‌کنند، نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به آزمون وسع گفت: آیین‌نامه اجرایی بند «الف» ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه درخصوص بیمه پایه اجباری بعد از مدتی ابلاغ شد بنابراین بیمه سلامت برای آحاد مردم اجباری شده که باید برای تعیین وضعیت سلامتی خود یک بیمه داشته باشند.

اربابی افزود: تشخیص این که افراد در کدام یک از دهک‌های درآمدی قرار می‌گیرند براساس آزمون وسع و توسط بانک اطلاعاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد که از ۱۳ آبان این طرح آغاز شد.

وی با بیان اینکه پوشش بیمه برای دهک‌های یک تا سه رایگان است عنوان کرد: افرادی که در دهک چهار قرار می‌گیرند با پرداخت ۵۰ درصد حق سرانه دارای دفترچه بیمه می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: همچنین دهک‌های بالاتر از چهار یعنی افرادی که وضعیت درآمدی خوبی دارند باید صد درصد حق سرانه بیمه را خودشان پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: مردم قبل از این که بیمار شوند باید نسبت به بیمه خود اقدام کنند چراکه در حال حاضر صدور دفترچه بیمه روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شود.

اربابی همچنین به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: باید اتاق‌های فکر با شناخت لازم در کشور فعال شود که مرجعیت خبری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه قلم زنی درست توسط رسانه‌ها بسیار مهم و ارزشمند است افزود: در شرایطی که توسط شبکه‌های جعلی و معاند محتواسازی‌های زیادی انجام می‌شود باید رسانه‌ها نیز با ارایه تحلیل‌های درست و به موقع جلوی شایعات را بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: یکی از چالش‌های مهم این است که گاهی شاخص‌های اسلامی به فراموشی سپرده می‌شود لذا رسانه‌ها باید به خدمات زیادی که توسط مسوولان به مردم ارایه می‌شود، بپردازند تا این خدمات مورد کم لطفی قرار نگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.