سید ابوالحسن میرجلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی بارندگی رگباری شدید و یخبندان در استان آماده باش هستند.

وی گفت: تیم‌های امدادی و عملیاتی مدیریت بحران شامل نیروهای راهداری، تکنسین‌های اورژانس، پلیس راه، شهرداری به ویژه آتش‌نشانی و هلال احمر تا دوشنبه برای مدیریت حوادث در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: مردم و مسافران در این مدت از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند همچنین کشاورزان، دامداران، عشایر و گلخانه داران تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی انجام دهند.

وی ادامه داد: مردم و مسافران در صورت سفر ضروری از همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و سوخت کافی در محورهای برفگیر اطمینان حاصل کنند.

بنا به اخطاریه جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما از روز جمعه ۲۰ دی، بارش سنگین باران و برف، در مناطق مرتفع احتمال تگرگ، رگبار و رعد و برق، وزش تندباد و تشکیل مه پیش بینی می‌شود و کل استان را فرا می‌گیرد. 

براین اساس از جمعه تا شنبه وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن برخی مسیل‌‎ها، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید در اثر شدت بارش و تشکیل مه دور از انتظار نیست.

همچنین از شنبه تا عصر یکشنبه ۲۲ دی بارش متوسط تا سنگین برف به ویژه در نیمه شرقی و شمالی استان، اختلال در تردد، کاهش محسوس دما از شنبه تا دوشنبه و یخبندان شبانه قابل پیش بینی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.