محمد رحیم شهریاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت نفر در محور نهبندان - زاهدان در مسیر فرعی روستای حیدرآباد در ۲ دستگاه پاترول گرفتار سیل شده‌ بودند که امدادرسانی به خودروها انجام و از مسیر سیل رهاسازی شدند.

وی بیان کرد: همچنین یک دستگاه خودرو در بخش ماژان خوسف و یک دستگاه خودرو در دوراهی روستای نوغاب درمیان بر اثر بارش باران واژگون شده بود که امدادرسانی به ۹ نفر در این ۲ حادثه انجام شد.

شهریاری با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ تیم عملیاتی با ۳۶۶ نفر و ۶۹ خودروی امدادی در استان به صورت کامل آماده باش هستند، اضافه کرد: آماده باش این تیم‌ها از سه‌شنبه آغاز و تا جمعه هفته جاری ادامه دارد و تاکنون حادثه خاصی در استان گزارش نشده‌ است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اخطار هواشناسی مبنی وقوع روان آب در برخی از نقاط استان، ۸۶ تیم امدادی و عملیاتی آماده‌باش هستند.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: تاکنون بارندگی‌های خوبی در استان گزارش شده و بیشترین میزان بارندگی در شهرستان نهبندان به ثبت رسیده‌ است.

 وی اظهار داشت: بر اثر بارندگی و وقوع روان آب و سیل هیچ حادثه خاصی در استان گزارش نشده‌ است و مدارس شهرستان درمیان به علت بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیل‌ها امروز (چهارشنبه) در همه مقاطع تحصیلی تعطیل است.

میرجلیلی ضمن توصیه به کشاورزان و دامداران برای جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی بیان کرد: با توجه به ادامه روند بارندگی در استان مسافران نیز باید در این بازه زمانی نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه حتی بارش‌های چند میلیمتری نیز باعث جاری شدن روان آب می‌شود لذا باید هشدارها را جدی گرفت.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی هم با توجه به لغزندگی محورهای استان از رانندگان خواست با احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ علیرضا رضایی افزود: به‌جز محورهای طبس در همه محورها و جاده‌های استان بارندگی داریم و جاده‌ها لغزنده است.

وی بیان کرد: رانندگان با توجه محدودیت دید در زمان بارندگی در سطح جاده‌ها با سرعت مطمئنه حرکت کنند و برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی هم گفت: از روز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه هفته جاری با استقرار و گسترش توده هوای ناپایدار در جو استان علاوه بر وزش تندباد، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

فاطمه زارعی افزود: اوج فعالیت این سامانه از عصر روز گذشته شروع شد که تا امروز چهارشنبه در استان ادامه دارد و وقوع روان آب،  سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط به ویژه مناطق جنوبی استان قابل پیش‌بینی است.

وی بیان کرد: از روز چهارشنبه تا پنجشنبه این هفته علاوه بر کاهش محسوس دما بارش برف نیز در مناطق مستعد و ارتفاعات به خصوص شمال شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

زارعی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین بارندگی با ۲۵ میلیمتر مربوط به حیدرآباد نهبندان و پس از آن در اسفزار سربیشه با ۱۷ میلیمتر به ثبت رسیده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.