سید ابوالحسن میرجلیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه‌های امدادی به دستور استاندار خراسان جنوبی تا روز پنجشنبه ( ۲۸ آذر) در آماده باش کامل قرار خواهند داشت.

وی بیان کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر، راهداران، واحدهای پلیس راه، آتش نشانان و اورژانس ۱۱۵ از جمله این گروه‌های امدادی و عملیاتی هستند که برای امداد رسانی در حوادث احتمالی ناشی از سیلاب و روان آب در حال آماده باش هستند.

میرجلیلی ادامه داد: با توجه به لغزندگی جاده‌های استان رانندگان از سفرهای غیرضرور خودداری کنند، و مسافران در مسیل رودخانه‌ها قرار نگیرند.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود؛ با فعالیت سامانه بارشی در این استان احتمال وقوع روان آب و آبگرفتگی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری وجود دارد.

فاطمه زارعی با اشاره به صدور اخطاریه جوی اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی افزود: با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش تندباد، رگبار باران و رعد و برق نیز در اغلب نقاط خراسان جنوبی قابل پیش‌بینی است.

پرهیز از سفرهای غیرضرور، رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلو، عدم اطراق و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و جمع‌آوری باقی‌مانده محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های سرپوشیده از توصیه‌هایی است که در اخطاریه جوی شماره ۱۰ اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی آمده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.