به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار رییس کل و معاونان سازمان بازرسی خراسان جنوبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نیازمند سردار سلیمانی‌ها در جبهه حقوقی، فرهنگی و اقتصادی هستیم.

وی گفت: نه تنها جبهه‌ الهی و توحیدی از انجام برنامه‌های دشمنان شکست نمی‌خورد بلکه تقویت نیز می‌گردد و خون آن شهید گرانقدر تزریق می‌شود به خون‌هایی که هرگز نمی‌خوابند.

وی افزود: آنچه برای بنده، شما و دیگران در این فرصت زندگی مهم است، این است که در راستای اهداف سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و صدها هزار شهید دیگر که تقدیم این انقلاب کرده‌ایم، چه کاری از دستانمان ساخته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: سردار قاسم سلیمانی و دیگر شهدا از نوع جبهه نظامی با ظلم مبارزه می‌کنند و شما نیز در سنگر حقوقی در راه مبارزه با ظلم گام برمی‌دارید و دیگرانی نیز هستند که در سنگرهای فرهنگی، تبلیغاتی، اقتصادی و… نقش آفرینی می‌کنند.

وی گفت: تمام تلاش‌های سرداران و سربازان اسلام در راه مبارزه با استعمار و استکبار جهانی برای این است که زمینه‌ای فراهم شود تا همگان متوجه شوند که سخن از عدل امام علی (علیه السلام) و عدل حضرت مهدی (عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: باید به خود بنگریم که چگونه می‌توانیم نقشی در جهت جلوگیری از ظلم و حق کشی در جامعه داشته باشیم و در راه احقاق حق و اجرای امر به معروف و نهی از منکر گام برداریم.

وی بیان کرد: در روایات آمده که یکی از نشانه‌ها و بلاهای آخرالزمان این است که دیدگاه‌ها به گونه‌ای تغییر می‌یابد که کار خوب را بد و کار بد را خوب می‌بینند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هر یک از شما باید خود را یک قاسم سلیمانی در سنگر حقوقی بدانید گفت: اگر در هر گوشه‌ای ستمی شد، شما مسئول هستید و اگر در این راه کوتاهی کنید شریک آن ظلم خواهید بود اما اگر مرد و مردانه در مقابل ظلم، حال هر فردی که می‌خواهد باشد، بایستید شما یک قاسم سلیمانی در مسئولیت خود خواهید بود.

وی با اشاره به اینکه فرصت را غنیمت بشمرید زیرا عمرها و مسئولیت‌ها باقی نخواهد ماند ادامه داد: هیچ خدمتی بهتر از این وجود ندارد که قدمی در راه احقاق حق و ابطال باطل برداریم تا قانون و عدالت حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حاکم شدن قانون و عدالت به نفع همه‌ مردم حتی مجرم است گفت: امروز بسیاری از دزدی‌ها، اختلاس‌ها، حقوق‌های نجومی، حیف و میل کردن بیت المال یا اموال دیگران، از فقر نیست بلکه ثروتمندان این کار را می‌کنند و به این جهت است که دو دقیقه حاضر نیستند فکر کنند که چرا این کار را می‌کنند.

وی افزود: شما اگر جلوی یک فساد را بگیرید بیش از همه خدمت به همان کسانی کرده‌اید که در ولنگاری‌ها مجرم شده‌اند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اگر در جامعه به درستی تفهیم کنیم که کارها روی حساب است و هیچ کس نمی‌تواند از دستان قانون رهایی یابد، دیگر کسی گرد فساد نمی‌رود.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت به مجرمان این است که به سمت فساد نروند گفت: اگر نیروهای نظارتی از جمله حراست‌ها، مجلس شورای اسلامی، بازرسی کل کشور و دیگرانی که سمت نظارتی دارند، امورات را دقیق کنترل کنند، به نفع همه‌ مردم، مسئولین و حتی مجرمین است زیرا باعث حفظ دین، دنیا و آخرتشان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: سازمان بازرسی کل کشور یک سازمان خوشنام است و بنده نیز به مسئولانی که در این استان خدمت می‌کنند ارادت دارم زیرا هم جدیت و صداقت دارند و هم هوشیار هستند.

وی تصریح کرد: در هر سازمانی اگر مقام مسئول اصلی، واقعا صادقانه بخواهد کاری انجام شود، آن کار شدنی خواهد بود و اقدامات شما مصداق بارزی از نهی از منکر است که اوجب واجبات و از فرایض بزرگ الهی است.

وی گفت: توفیق بسیار بزرگی نصیب شما شده است زیرا هم کارتان را انجام می‌دهید و هم امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید که چه شانسی بهتر از اینکه انسان هم کار روزمره خود را انجام دهد و هم عبادت خدا را به جای آورد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه شماری دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور رییس جمهوری آمریکا و با حمله پهپادها به شهادت رسیدند.

پیکر سرداران رشید اسلام دیروز (شنبه) در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، کاظمین، کربلا و نجف تشییع و بامداد امروز به ایران منتقل شد.

آیین تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش صبح امروز (یکشنبه) با حضور گسترده و کم نظیر مردم خوزستان در اهواز برگزار شد و سپس در شهرهای مشهد مقدس، تهران، قم و کرمان زادگاه سردار سلیمانی تشییع می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.