محمدرحیم شهریاری روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وقوع زلزله‌ صبح امروز به بزرگی ۵.۸ ریشتر در مرز استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی که در مناطقی از خراسان جنوبی نیز احساس شد، همه تیم‌های امدادی شامل پایگاه‌های ثابت، شعب هلال احمر، امداد هوایی، واکنش سریع و آنست (سگ‌های زنده یاب) استان به عنوان معین خراسان رضوی و همچنین برخوردار از تبعات زلزله در وضعیت آماده باش هستند.

وی بیان کرد: صبح امروز سه تیم از قاین و ۲ تیم از زیرکوه برای بررسی خسارت به شمال استان و بنا به درخواستی که بوده ۲ تیم نیز به روستاهای هم مرز با خراسان‌ رضوی اعزام شدند که خوشبختانه تاکنون خسارت خاصی از این زلزله اعلام نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: روستاهای ارزیابی شده مهمویی، برکوک، آبیز، اسفاد، استبنید، کریزان، مهدی‌آباد، سرچشمه، عباس‌آباد، کللاته بالا، خشک در خراسان جنوبی و روستاهای نهور، چاه زول، مژن‌آباد، امیرآباد و بنی‌آباد در محدوده خراسان رضوی بوده است.

زلزله به بزرگی ۵.۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری در فاصله ۴۱ کیلومتری منطقه سنگان از توابع شهرستان خواف خراسان رضوی و ۵۶ کیلومتری حاجی‌آباد شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی ساعت ۷:۵۹ امروز رخ داد.

این زلزله در بیرجند مرکز خراسان جنوبی نیز احساس شد و شدت آن در شهرستان‌های قاینات و زیرکوه بیشتر بود.

زلزله صبح امروز که محل وقوع آن مرز بین استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی اعلام شده، تاکنون چندین پس لرزه داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.