حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی افزود: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد توجه ویژه دشمنان نظام قرار گرفته و دشمن به دنبال بهره‌برداری از این فضا است.

وی گفت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال بهره‌برداری از فضاهای مختلف است، دستگاه‌های نظارتی، پیشگیری و پیش بینی‌های لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی توجیه و نظارت را راهبردهای اصلی دستگاه‌های عضو ستاد در ایام انتخابات اعلام کرد و افزود: در حال حاضر روند اجرایی انتخابات به طور قانونمند و طبق جدول زمانی پیش می‌رود و مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این وضعیت بیانگر وجود قوانین و مقررات خوبی است که در زمینه انتخابات وجود دارد و باید با استفاده از تجارب ۴۰ سال گذشته شاهد حضوری باشیم که در شان مردم ایران است.

حمیدی با بیان اینکه توجیه مهمترین راهبرد پیشگیری از تخلفات است بیان کرد: در این ارتباط مردم، خطبا، کاندیداها و طرفداران باید از موازین قانونی انتخابات به خوبی اطلاع داشته باشند و توجیه شوند که اگر این مهم تحقق یابد بهترین اقدام پیشگیرانه است.

وی گفت: دستگاه‌های ذیربط در بخش توجیه، به خوبی اقدام کنند و این روند در مورد تمامی کاندیداها قبل از احراز صلاحیت‌ها انجام شود تا اعتراضات احتمالی به خیابان‌ها کشیده نشود.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی بخصوص سازمان بازرسی در عملکرد مدیران و سازمان قضایی نیروهای مسلح بر روند عملکرد نیروهای مسلح به خوبی نظارت کنند هرچند در سال‌های گذشته مشکلاتی از این قبیل در استان وجود نداشته یا کم بوده است اما نظارت‌ها همچنان تا روز انتخابات باید با قوت وجود داشته باشد.

امکانات دستگاه‌ها نباید له یا علیه نامزدها استفاده شود

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی تاکید کرد: طبق قانون امکانات اداری باید در خدمت اصل انتخابات قرار گیرد اما این امکانات له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی به هیچ وجه نباید استفاده شود و سازمان بازرسی نسبت به این مهم توجه لازم را داشته باشد.

وی در ارتباط با نظارت‌های عمومی توضیح داد: دادستان‌ها به عنوان مدعی‌ العموم به عملکرد کاندیداها، طرفداران و ستادهای انتخاباتی نظارت کافی داشته باشند تا در صورت اتفاق جرم و تخلف به زودی رسیدگی شود.

حجت الاسلام حمیدی همچنین گفت: در ارتباط با برخی نارضایتی‌های کارگری هرچه سریعتر مکاتبه‌ای با استانداری همراه با مستندات صورت گیرد تا نسبت به رفع نارضایتی احتمالی کارکنان اقدام شود تا در موقع انتخابات مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: ورود سخنرانان خاص به استان بخصوص در دانشگاه‌ها رصد شود و افرادی که ممنوعیت یا محکومیت قانونی دارند در این مدت وارد استان نشوند؛ اگر چاره‌ای جز دستور قضایی نباشد حتما در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: مساله تقسیمات کشوری که بعضا ممکن است توسط برخی کاندیداها صورت گیرد ارتباطی با حوزه اختیار آنها ندارد لذا کاندیداها حتما در این زمینه توجیه شوند.

کارگروه فضای مجازی تشکیل می‌شود

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: فضای مجازی از مهمترین نکات مورد نظر ستاد پیشگیری است زیرا اگر مدیریت فضای مجازی از دستمان خارج شود در اختیار بیگانگان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: به زودی کارگروه رصد فضای مجازی در ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی استان شکل بگیرد و به صورت روزانه موضوعات بررسی شود.

حمیدی افزود: هرگونه ابهامی که از قوانین انتخاباتی وجود دارد را کمیته حقوقی ستاد پیشگیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد که امیدواریم مثمرثمر واقع شود.

بررسی اجرای مصوبات جلسه قبل، گزارش اعضا از نتایج پایش‌های میدانی فضای مجازی، گزارش از مشکلات و آسیب‌های دوره‌های گذشته برای پیش بینی اقدامات لازم در دوره حاضر و گزارش اعضا از موارد پیشنهادی قابل طرح در کارگروه حقوقی از مهمترین دستور کارهای سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی بود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.