حجت الاسلام علی شیرازی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: ایران سال ۸۸ در اوج قدرت بود، حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه پیروز شده بود، در غزه سران حکومت صهیونیسم شکست خورده بودند، یک سال قبل گرایش‌ها نسبت به جمهوری اسلامی عوض شد و اوباما به رهبری نامه نوشت.

وی گفت: رییس جمهور آمریکا در آن نامه گفته بود که از مواضع قبلی عقب‌ نشینی کرده‌اند و سران دنیا باور داشتند که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت است و باید در مباحث بین المللی روی قدرت ایران حساب کرد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار داشت: انتخاباتی در سال ۸۸ شکل گرفت که بیش از ۸۵ درصد افراد حایز شرایط رای دادند و بهترین زمان برای گفتن قدرتمان به دنیا بود.

وی افزود: بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) در سال ۶۸ دشمنان جمهوری اسلامی ایران در اسراییل جمع شدند و تصور دشمن این بود که بعد از امام همه چیز تمام است اما مجلس خبرگان رهبری در ۱۴ خرداد ۶۸ در جوی آرام رهبر آینده کشور را انتخاب کرد و مردم گروه گروه از استان‌ها برای میثاق آمدند و خواب آشفته استکبار جهانی تعبیر نشد.

حجت الاسلام شیرازی گفت: در دیدار سران در اسراییل طرحی مطرح شد به نام ۲۰۲۰ که سه سال آینده یعنی امسال هر ۱۰ سال یک فتنه شکل بگیرد تا نظام جمهوری اسلامی را متزلزل کنند.

وی با بیان اینکه اولین فتنه در سال ۷۸ بود افزود: حضور پررنگ مردم این فتنه عظیم را خنثی کرد، فتنه بعدی در سال ۸۸ و پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم شکل گرفت که آمریکایی‌ها گفتند سال‌ها برنامه‌ریزی کردیم تا در سال ۸۸ میوه این حرکت را بچینیم.

وی گفت: بعضی نادانسته در این دام افتادند و عده‌ای هم عمدا گرفتار بودند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار داشت: سال ۵۸ دشمن فتنه بزرگی را در کشور شکل داد و هدف دشمن این بود که اصل مجلس خبرگان و ماده پنج قانون اساسی را که به موضوع ولایت فقیه می‌پرداخت، متزلزل کند، عده‌ای موضع گرفتند و بعدها روشن شد که این جریان ریشه در سفارت آمریکا در ایران دارد.

وی افزود: بعد از انتخابات ۸۸ از همان روز انتخابات فتنه را به میدان کشیدند و مقام معظم رهبری نمایندگان نامزدها را خواستند و در آن جلسه گفتند "اگر کسی غیر از آقای احمدی نژاد هم رییس جمهور می‌شد باز هم فتنه بود باید حواسمان را جمع کنیم که طرح دشمن است، در دام دشمن نیفتیم".

وی گفت: نماینده یکی از نامزدها در آن جلسه گفته بود که انتخابات باید باطل شود و رهبری فرمودند سال ۷۶ عده‌ای گفتند انتخابات باید باطل شود و آن زمان هم مخالفت کردم.

شیرازی بیان کرد: از سال ۸۷ کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند و حرف این کمیته از روز اول این بود که باید بگوییم تقلب می‌شود تا بتوانیم با این حرف ایده‌ها را به کرسی بنشانیم.

وی گفت: بعد از دستگیری برخی از آقایان گفتند که ما می‌دانستیم تقلب نمی‌شود اما تقلب اسم رمز بود.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که "دشمن می‌خواهد از ملت ایران انتقام بگیرد" افزود: روز عاشورا به امام حسین (ع) جسارت کردند و قرآن آتش زدند اما آقایان در بیانیه‌ای از این افراد حمایت کردند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: ۹ دی ۸۸ مردم تکلیفشان را با فتنه‌گران روشن کردند و وقتی فهمیدند پشت صحنه دشمن ایستاده، راهشان را جدا کردند و به میدان آمدند.

وی اظهار داشت: ۲۲ بهمن ۸۸ باز مردم آمدند و حرف آخر را زدند، سال ۸۹ باز آقای کروبی مردم را دعوت به اغتشاش کرد و مردم نیامدند، ضد انقلاب را دعوت کرد و آمریکا علنی حمایت کرد.

حجت الاسلام شیرازی گفت: در دولت ریگان آمریکا نماینده‌ای را برای مذاکره به جمهوری اسلامی ایران فرستاد و امام (ره) گفتند اینها را قبول نداریم چون به عهدشان پایبند نیستند امروز هم بحث مذاکره می‌کنند چون نیاز به ایران دارند.

وی ادامه داد: صدور انقلاب یعنی صدور روحیه ملت ایران که امروز این روحیه به لبنان، سوریه، فلسطین، عراق و دیگر کشورهای اسلامی صادر شده است.

شیرازی گفت: شما در سال ۸۸ قدرت داشتید، علیه شما فتنه کردند دشمن دید ملت ایران در جنگ نظامی، فرهنگی و نبرد نرم پیروز شد می‌خواستند تفکر انقلابی نباشد و بین مردم و مسیر نظام فاصله بیندازند اما نتوانستند و شکست خوردند.

وی افزود: اگر قدرتمند نبودیم در همان سال ۸۸ زیر و رو می‌شدیم، امسال آمدند و فتنه کردند اما تروریست‌ها در سوریه شکست خوردند و جبهه مقاومت در عراق پیروز شد، حزب الله در منطقه قدرت پیدا کرد و تمام نقشه‌های استکبار جهانی نقش بر آب شد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گفت: آمریکایی‌ها گفتند که بعضی از فتنه‌گران از ایران نامه نوشتند که تحریم‌ها را تشدید کنید تا جمهوری اسلامی شکست بخورد، نامه‌ها هست و روزی منتشر خواهد شد که امیدواریم زمینه انتشار محقق شود.

وی ادامه داد: تصور کردند می‌توانند ملت ایران را با تحریم و فشار اقتصادی از پا درآورند لذا فتنه ۹۸ را شکل دادند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از سال ۶۸ طراحی کردند گفت: مردم با یک سخنرانی چند دقیقه‌ای رهبری، ۲ روزه فتنه ۳۰ ساله را خنثی کردند که بیانگر قدرت جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه قدرت امروز ایران اسلامی قابل مقایسه با سال ۵۸ نیست گفت: ما امروز قدرت و عزت داریم و ۴۰ سال با دشمن جنگیده‌ایم و روز به روز قوی‌تر شده و آمریکا را ذلیل‌تر کرده‌ایم.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها هزاران کیلومتر آن طرف‌تر عربده کشی می کنند اما شما شاه را بیرون کردید، صدام را شکست دادید، تروریست‌ها و داعش را از پا درآوردید و روزی اسراییل و سران کاخ سفید را به زیر خواهید کشید.

راهپیمایی و مراسم بزرگداشت ۹ دی در ۳۰ نقطه استان خراسان جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.