حجت الاسلام محمدعلی تابعی روز پنجشنبه در آیین تشییع پیکر دکتر غضنفر فروزانفر بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: طبیب از جمله سه عنصری است که حضرت علی (ع) از آن به عنوان نیاز جامعه یاد می‌کند.

وی ادامه داد: اولین پایگاهی که جامعه به آن نیاز دارد عالم است و دوم مدیر شایسته که همانند استاندار و فرماندار می‌تواند مطالبات یک جامعه را دنبال کند اما در گروه سوم طبیبان قرار دارند که اگر جامعه‌ای این سه عنصر را در کنار هم داشته باشد به آرامش و آسایش خواهد رسید.

حجت الاسلام تابعی اظهار داشت: روح خدمتگزاری از مهمترین ویژگی‌های دکتر فروزانفر بود که ایشان هیچ وقت خود را به عنوان یک مدیر معرفی نمی‌کرد بلکه دانشگاه راهمانند فرزندش می‌دانست.

وی تصریح کرد: روح خدمتگزاری دکتر فروزانفر باعث شد که ایشان با امکانات بسیار کم اما بنیانگذار دانشگاهی شود که امروز به جامعه‌ای بزرگ خدمت‌رسانی می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: انسان‌هایی که در دنیا همواره به دنبال مال هستند طبق گفته امیرمومنان(ع) محکوم به هلاکت شدند اما انسان‌های خدمتگزار و عالم گرچه از میان مردم می‌روند اما همواره نام و یادشان جاویدان خواهد ماند.

وی یادآور شد: به گفته امام علی (ع) انسان‌ها در دنیا یا عالم و فرهیخته‌اند، یا در جهت کسب علم حرکت می‌کنند و یا دلشان به نور علم روشن نشده است اما دکتر فروزانفر به پناهگاه محکم علم پناه برد و یاد و و نامش همواره در یادها و زبان‌ها زنده خواهد ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند هم در این آیین با بیان اینکه دکتر فروزانفر مردم را همواره مقدم بر خود می‌دانست، گفت: استاد فروزانفر در درجه اول یک انسان از خودگذشته بود و جامعه و مردم را بر خود مقدم می‌دانست.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: اخلاق نیکوی استاد همواره به عنوان چراغ راهی برای جامعه پزشکی مد نظر قرار خواهد گرفت و ایشان با بنیانگذاری این دانشگاه در ثواب خیل عظیمی از دانش‌آموختگانی که در جای جای کشور به مردم خدمت می‌کنند شریک خواهد بود.

وی ادامه داد: نهال کوچکی که در سال ۶۴ به همت استاد فروزانفر پایه‌گذاری شد امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که سه هزار و ۸۰۰ دانشجو، ۲۹۰ هیات علمی و بیش از هفت هزار پرسنل و کارمند خدمات بهداشتی و درمانی را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باقیات‌ و صالحاتی برای این استاد فرهیخته است، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم به عنوان شاگردان استاد در امر خدمت‌رسانی اخلاق نیکو ایشان را مد نظر قرار دهیم.

دکتر غضنفر فروزانفر متولد سال ۱۳۲۲ و بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در سال ۶۴-۶۵ است که در سن ۷۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این عالم فرهیخته با حضور مسؤولان، پزشکان، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم در قطعه ۲ قبرستان بیرجند خاکسپاری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.