محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: نامگذاری سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح به عنوان روز «وحدت حوزه و دانشگاه» بنای مبارکی است که با تدبیر امام خمینی (ره) پایه‌ریزی شد و به برکت خون این شهید و شهدایی همچون مطهری، بهشتی، باهنر و... که هم در دانشگاه و هم در حوزه منشأ اثرات فراوان بودند، هر روز استوارتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: این دو نهاد مقدس، دو بازوی توانمند کشور هستند که در سایه وحدت، می‌توانند پیمودن راه‌های دشوار و دستیابی به قله‌های پیشرفت را هموار سازند؛ حوزه در بُعد اسلامی و دانشگاه نیز از منظر علمی، تقویت و پیشرفت علوم، فرهنگ و اقتصاد را تأمین و تضمین خواهند کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بدون شک دانشگاهی می‌تواند در پرورش نسل آینده ساز کشور عزیزمان ایران، سربلند باشد که در کنار علم و دانش، به احیا و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی انقلاب نیز بپردازد و ما امروز بیش از هر زمان دیگری به این وحدتِ مبارک و عزت آفرین نیازمندیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه در خراسان‌جنوبی از دیرباز، جایگاهی والا در میان مردم داشته و دارند؛ «حوزه علمیه زهان» با ۸۰۰ سال سابقه، «علیا» در فردوس، «معصومیه» در بیرجند، «درخش» ، «قاین»، «بشرویه» و «مدرسه شوکتیه» بیرجند که سومین مدرسه تاسیس شده در ایران و مقدمه تاسیس دانشگاه بیرجند بوده است و همچنین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی شرق کشور، تصویر کوچکی از توانمندی‌ها و جایگاه ممتاز تاریخی، فرهنگی و علمی استان خراسان جنوبی در سطح کشور است.

معتمدیان در این پیام اظهار داشت: حوزه و دانشگاه در استان «فرهنگ مدار» خراسان جنوبی، مانند دو مغز متفکر و قلب تپنده، نقش سرنوشت سازی در تعالی و شکوفایی جامعه ایفا می‌کنند و هرچقدر این پیوند استوارتر باشد، ثمراتش در استان نمایان‌تر خواهد بود.

وی افزود: امید است حوزه‌های علمیه در معرفی عالمان خدوم و بنام منطقه و دانشگاه‌ها نیز در معرفی چهره‌های فاخر علمی و پدران علم ایران که زاده خراسان جنوبی‌اند، بکوشند و تجلیل از مقام شامخ این بزرگان را در دستور کار قرار دهند. اینجانب به سهم خویش، فرارسیدن ۲۷ آذر سالروز «وحدت حوزه و دانشگاه» را گرامی داشته و از قشر فرهیخته دانشگاه و روحانیون گرانقدر استان عالم پرورِ خراسان جنوبی می‌خواهم با درک متقابل و همگرایی روزافزون، در راستای پیشرفت و توسعه استان گام بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.