به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی محمدپور روز سه‌شنبه افزود: برای دریافت اپلیکیشن بانک به سایت بانک یا فروشگاه‌های معتبر مراجعه و از دانلود هرگونه نرم افزار از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های غیرمجاز خودداری شود.

وی بیان کرد: برای دریافت رمز یکبار مصرف نیازی به پرداخت وجه یا ثبت‌نام در سایتی نیست و اطلاع‌رسانی های لازم در این خصوص از طریق رسانه‌های جمعی یا سرشماره‌های معتبر بانک مربوطه به اطلاع همشهریان خواهد رسید.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: مردم به پیام‌ها و درخواست‍‌های مشکوک به خصوص پیامک‌هایی که از خطوط موبایل شخصی دریافت می‌شود توجه نکنند و موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با این پلیس درمیان بگذارند.

وی افزود: شماره موبایل‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های مشکوک می‌کنند را به شماره ۱۹۵ ارسال کنید.

سرهنگ محمدپور اظهار داشت: کاربران حتما رمز اینترنتی یکبار مصرف را فعال کنند چون با این کار به دلیل متغیر بودن رمز، احتمال گرفتار شدن در دام فیشرها کاهش و امنیت کاربران در فضای مجازی افزایش می‌یابد.

وی گفت: با گسترش فناوری‌های نوین امروز امور مهم کاربران اعم از خریدها، امور بانکی و غیره در بستر اینترنت صورت می‌گیرد که به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی و افزایش امنیت در پرداخت‌ها فعال سازی رمز یکبار مصرف ضروری است.

رییس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: متاسفانه مجرمین از این موضوع سوء‌استفاده کرده و با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) اطلاعات مالی کاربران را به سرقت می‌برند و تمام حسابشان را خالی می‌کنند.

وی گفت: کاربران گرامی قبل از دریافت رمز یکبار مصرف با مراجعه به سایت بانک مربوطه راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را دریافت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.