سرهنگ علیرضا رضایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه بامداد امروز در کیلومتر ۸۵ محور طبس - یزد بر اثر برخورد ایسوزو با کامیون کشنده اویکو بود که در این حادثه ۲ نفر راننده و سرنشین ایسوزو جان باختند.

وی علت این حادثه را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده ایسوزو عنوان کرد و گفت: در حادثه دیگر که ساعت ۶ صبح امروز به وقوع پیوست یک دستگاه خودروی سواری در کیلومتر ۴۷ محور نهبندان بیرجند واژگون شد که علت آن نیز خستگی و خواب آلودگی راننده سواری بوده و وی در این حادثه جان خود از دست داد.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی تاکید کرد: اغلب محورهای کویر استان یک باند بوده و استراحتگاهی در آنها وجود ندارد لذا با توجه به تردد خودروهای سنگین در این محورها نیاز است که استراحتگاه‌ها یا مکان‌هایی با روشنایی مناسب احداث شود.

وی توصیه کرد؛ رانندگان از تردد در زمان خستگی پرهیز کرده و هر ۲ ساعت ۱۵ دقیقه را به استراحت بپردازند تا شاهد این حوادث ناگوار نباشیم.

میانگین باندهای دوم و طول بزرگراه‌های استان نسبت به میانگین کشوریی بسیار پایین‌تر است و تا رسیدن به میانگین کشوری در آزادراه باید ۱۴۱ کیلومتر آزادراه داشته باشیم.

خراسان ‌جنوبی از نظر وسعت سومین استان و ششمین استان کشور از لحاظ طول راه‌ها است و طول راه‌های آن ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر اعلام شده است. هم اکنون ۲۷ مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای خراسان جنوبی فعال است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.