جعفر شهامت روز یکشنبه در بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی خراسان جنوبی افزود: مجتمع‌های خدمات رفاهی به ویژه در محورهای کویری از نیازهای ضروری شبکه راه‌های استان است که در ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای نیز تاثیر بسزایی دارد. 

وی گفت: از همین رو علاوه بر افزایش اعتبار روکش راه دسترسی، برای اجرای پایه روشنایی و تعریض پل‌ها فقط در محورهای کویری استان با اعتباری بالغ ‌بر ۹ هزار میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض  اختصاص داده شد.  

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ درصد متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی در راه‌های استان ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و در نهایت واژگونی خودروها است افزود: ساخت پنج مجتمع خدمات رفاهی تا پایان سال جاری در محورهای شریانی استان هدف‌گذاری شده که به همت سرمایه گذاران بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد. 

وی اظهار داشت: فاز اول ۲ باب مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید و علاوه بر برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری فاز اول سه مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در محورهای کویری استان تا دهه مبارک فجر سال جاری، بهره‌برداری از ۲ مجتمع دیگر تا هفته دولت سال ۹۹ نیز در دستور کار قرار دارد.

دبیر کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی راه‌های استان خراسان جنوبی گفت: امسال با هدف توسعه خدمات و پیگیری‌های به‌عمل‌ آمده و با همکاری ویژه کارگروه اشتغال استان برای تسهیل فرآیند ساخت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی مبلغ ۷۴ میلیارد ریال تسهیلات روستایی تصویب شده که با همکاری بانک‌های عامل علاوه بر کمک‌های بلاعوض فوق به سرمایه‌گذاران این بخش پرداخت می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: این استان در حال حاضر دارای ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی فعال است و همین تعداد نیز در مراحل اخذ موافقت اصولی یا ساخت قرار دارد که به لحاظ پوشش راه‌های شریانی استان تعداد مناسب بوده اما از نظر پراکندگی با فقر استراحتگاه در محورهای کویری نیمه جنوبی استان رو به رو هستیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از این که با بهره‌برداری از سه باب مجتمع در دست اجرا تحول خوبی در این زمینه ایجاد شود افزود: فعالیت و نحوه ارائه خدمات از سوی این مجتمع‌ها با انجام بازدیدهای دوره‌ای به‌صورت مستمر به خصوص در ایام خاص و تعطیلات از سوی کمیته ویژه نظارت با همکاری استانداری و سازمان‌های مرتبط پایش می‌شود.


شهامت عنوان کرد: حداکثر کمک بلاعوض برای مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی برابر ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که بعد از سفر رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور به استان سقف این مبلغ برای مجتمع‌های خاص محورهای کویری استان بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

وی گفت: با تخصیص این مبالغ کمک‌های بلاعوض سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای احداث این مجتمع‌ها در سال جاری به میزان بی سابقه ۴۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد که رشد ۶ برابری را نسبت به سال‌های قبل شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.