محمدصادق معتمدیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه امسال از نظر کمی و کیفی نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آمارها نیز در این خصوص به طور کامل گویا است افزود: افزایش ۱۰۰ درصدی غرفه‌های این نمایشگاه حاکی از ارتقای کمی و کیفی نمایشگاه دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه در محل آبرومند و فاخر برپا شده است هرچند مشکلاتی وجود دارد که تلاش می‌کنیم رفع شود.

وی با اشاره به استقبال هنرمندان سراسر کشور برای حضور در نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های استان و اعطای تسهیلات ارزان قیمت که بین هنرمندان توزیع شده شاهد ایجاد اشتغال در این حوزه هستیم.

معتمدیان ادامه داد: رقم این تسهیلات ۶۰ میلیارد ریال بوده که منجر به ایجاد هزار و ۲۰۰ شغل در مجموعه صنایع دستی استان شده است.

وی با اشاره به استقبال سایر شهرستان‌های استان از نمایشگاه گفت: میزان غرفه‌های استانی نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برخی شهرستان‌ها که سال گذشته یک غرفه در نمایشگاه داشتند امسال حدود ۱۰ غرفه دارند که نشان از استقبال مردم در نقاط مختلف دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ نوع محصول صنایع دستی در استان تولید می‌شود ادامه داد: این مهم از لحاظ کمی و کیفی ارتقا داشته به شکلی که امسال وضعیت بسته‌بندی‌ها نیز بهتر شده است.

معتمدیان افزود: البته در خصوص بسته‌بندی هنوز جای کار وجود دارد و از مواردی است که باید در دستور کار باشد تا شاهد فروش بیشتر باشیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه میزان فروش نمایشگاه نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد گفت: در صورت برگزاری نمایشگاه‌های موفق شاهد رونق این صنعت در استان خواهیم بود.  

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه صنایع دستی در بحت ایجاد اشتغال بسیار تأثیرگذار است، از برنامه‌های استان نیز توجه به این بخش است چرا که یکی از پیشران‌های توسعه محسوب می‌شود.  

وی اظهار داشت: صنعتگران در نمایشگاه‌های سایر استان‌ها نیز حصور فعال داشته باشند و امیدواریم با کیفی‌تر کردن محصولات بتوانیم در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی حضور پررنگ تر داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.