هاشم اتفاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانه همزمان با روز جهانی صنایع دستی (20 خردادماه) امسال به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه « بَرَک بافی » شهر مود در چند سال گذشته ثبت ملی شده است، اضافه کرد: در خانه برک مود تلاش خواهیم کرد که چرخه برک بافی را تکمیل کنیم و تولید این محصول را از فرآوری کرک تا تبدیل آن به پارچه و البسه به نمایش بگذاریم.
اتفاقی ادامه داد: همچنین نمایشگاه فروش محصولات برک بافی نیز در این خانه در نظر گرفته شده است.
وی هدف از راه اندازی خانه برک در شهر مود را معرفی هنر صنعت برک بافی به گردشگران و ایجاد اشتغال و رونق این هنر صنعت ذکر و اضافه کرد: هنر صنعت برک بافی به عنوان یکی از هنرهای فاخر خراسان جنوبی در سه سال گذشته در شهر مود احیا شده و 6 کارگاه خانگی برک بافی در این شهر فعال است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سربیشه عنوان کرد: هزینه تمام شده هر متر پارچه برک بافی بیش از 350 هزار تومان است و تمام محصولات تولیدی صنعت گران شهر مود با همین قیمت بالا به فروش می رسد و مشتریان خارجی زیادی دارد.
اتفاقی گفت: برای رونق برک بافی در دبیرستان کاردانش آمنه شهر مود با همکاری آموزش و پرورش هنر برک بافی به دانش آموزان آموزش داده می شود.
وی اظهار داشت: این هنر صنعت همانند توبافی خراشاد ظرفیت ثبت جهانی را دارد و رونق و معرفی این صنعت نیازمند همکاری صنعتگران و جوامع محلی است.
شهر مود مرکز بخش مود شهرستان سربیشه در 30 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
شهرستان سربیشه به مرکزیت شهر سربیشه در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.