احمد رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) از طریق معاون اول رییس‌جمهوری به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده لذا در قالب آن یک میلیون حامی از سراسر کشور تا پایان سال جذب می‌شود که سهم خراسان جنوبی از این رقم جذب ۲۰ هزار حامی است.

وی گفت: خیران از قشر کارمند در طرح اکرام ایتام می‌توانند برای حمایت از فرزندان یتیم و در طرح محسنین برای حمایت از فرزندان نیازمند دارای پدر سالخورده، بیمار و یا ازکارافتاده ثبت نام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان اظهار داشت: این طرح برای ثبت نام کارمندان رسمی و غیررسمی ادارات و شرکت‌ها، حامیان فعال و نیمه فعال، مشترکان پربازده صدقات و والدین دانش‌آموزان به منظور حامی‌یابی طرح‌های اکرام ایتام و محسنین اجرا می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت EKRAM.EMDAD.IR یا ادارات کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در شهرستان‌ها جزو حامیان فرزندان یتیم و نیازمند باشند.

رفیعی افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت ماهیانه مبلغی، یک یا چند یتیم را مورد حمایت قرار دهند و نکته قابل توجه اینکه امکان واریز مستقیم کمک خیران به حساب شخصی ایتام فراهم شده است.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۸۱۶ یتیم و چهار هزار و ۵۹۵ فرزند محسنین زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کدام از حداقل ۱۰ هزار تومان به بالا می‌توانند در این طرح مشارکت کنند گفت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۹۸۲ حامی فرزند یتیم و ۶ هزار و ۶۸۶ حامی فرزند محسنین جذب شده‌اند که از ابتدای امسال ۱۰ میلیارد و ۷۵۴ میلیون تومان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک جمع آوری شده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در خراسان جنوبی اظهار داشت: هم اکنون ۵۵ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و با هدف شناسایی محرومان محله‌ها در استان فعال است.

رفیعی ادامه داد: از ابتدای امسال مردم نیکوکار و سخاوتمند استان بیش از  ۳۹ میلیارد  تومان بصورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر این نهاد کمک کردند که بیشترین کمک‌های جمع آوری شده در قالب طرح‌های صدقات، ایتام و محسنین، زکات مال و مستحبی، جشن عاطفه‌ها و غیره بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.