مجید شایسته روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری آنفوآنزا حاد و ویروسی است و در گروه‌های سنی کودک و مسن، بیماری‌های خاص، قلبی و کلیوی امکان ایجاد عوارض و مرگ و میر وجود دارد.

وی اعلام هرگونه آمار در این زمینه را منوط به اعلام مرکز مبارزه با بیماری‌های وزارت بهداشت دانست و گفت: تب شدید بالای ۳۸ درجه، سردرد، گلودرد و بدن درد غیرمعمول از مهمترین علایم این بیماری است.

شایسته با بیان اینکه معمولا کودکان هسته اولیه انتشار این بیماری هستند، اظهار داشت: والدین نسبت به آموزش رعایت نکات بهداشتی به دانش آموزان اقدام کنند و در صورت بروز بیماری ضمن مراجعه به پزشک استراحت کودک و استفاده از مایعات فراوان را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس آنفلوآنزا مردم از مسافرت‌های غیر ضرور خودداری کنند و شست و شوی دست‌ها را در اولویت خود و خانواده قرار دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به فصل بروز آنفلوانزا فوق حاد پرندگان اما خراسان جنوبی عاری از هرگونه بیماری در بحث طیور است.

محمد اصغر زاده اظهار داشت: تمامی آموزش‌های لازم در بحث بهداشت و مراقبت از ابتدای سال جاری صورت گرفته و هیچ یک از مرغداری‌های استان درگیر این بیماری نشده‌اند.

وی در ادامه افزود: این موضوع به غیر از مرغداری‌ها در مورد حیوانات خانگی هم صدق می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.