به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی جعفر شهامت گفت: به منظور پایش و اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی مرکز استان، ۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری در تقاطع‌های غیرهمسطح غدیر و بعثت در ابتدای محورهای بیرجند - سربیشه و بیرجند - قاین نصب و راه‌اندازی شده است. 

وی بیان کرد: با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده‌های ترافیک عبوری برگرفته از سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های استان، درصد سرعت‌های غیرمجاز در ۶ ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به نقش مهمی که افزایش سرعت در شدت وقوع تصادفات و افزایش تلفات جاده‌ای دارد گفت: طبق تحقیقات  علمی احتمال کشته شدن در تصادفات، با توان چهارم سرعت متناسب است و این مسئله در تحقیقات متعددی به اثبات رسیده که ضرورت تقویت "مدیریت سرعت" در محورهای استان را نشان می‌دهد.

وی گفت: به همین منظور ۶ مورد سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای نهبندان - زاهدان (انتهای حوزه استحفاظی)، دیهوک - راور و بیرجند - قاین به بهره‌برداری رسید که با برنامه‌ریزی صورت گرفته درخصوص ثبت سرعت‌های لحظه‌ای و میانگین در تمامی این سامانه‌ها، امید می‌رود رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی در محورهای مذکور را به دنبال خواهد داشت و امید می‌رود از شدت تصادفات در محورهای کویری استان کاسته شود.

شهامت اضافه کرد: سامانه‌های ثبت تخلف این اداره کل توانسته است در هفت گذشته از سال جاری، بیش از ۷۲ هزار مورد ثبت تخلف داشته باشد.

وی با بیان اینکه موضوع مدیریت سرعت ترافیک در محل‌های فاقد ایستگاه ثبت تخلف در دستور کار است گفت: ۵۸ درصد از کل تخلفات ثبتی امسال مربوط به تخلف سرعت میانگین بوده که بیش از ۴۲ هزار تخلف را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: هر گونه تخلف سرعت از جانب رانندگانی که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نمی‌گذارند، مورد رصد سامانه‌های ثبت تخلف این اداره کل خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.