مهدی ملایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین این تعداد فقره جواز تاسیس با پیش­‌بینی اشتغال ۳۰۴ نفر صادر شده است.

وی ادامه داد: فعالیت این مجوزها در زمینه ساخت مواد و محصولات شیمیایی، فرآوری کانه‌­های فلزی و غیرفلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی، تجهیزات برقی و ماشین­‌آلات و تجهیزات است.

ملایی همچنین از صدور۲ فقره پروانه بهره‌­برداری صنعتی با سرمایه­‌گذاری ۴۴ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال ۱۹ نفر در ۶ ماهه نخست امسال در شهرستان خبر داد.

 وی گفت: همچنین پنج جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید در 6 ماه نخست سال جاری با ۲۶ مصوبه برای پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان برگزار شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه اظهار داشت: اکنون ۳۰ فقره پروانه بهره‌­برداری صنعتی صادره در این شهرستان وجود دارد که عمده فعالیت آنها در زمینه تولید اکسید منیزیم، جرم­‌های نسوز قلیایی و منیزیای ذوبی، سنگبری و انواع پلاک سنگ­‌های گرانیتی، پودرهای میکرونیزه بنتونیت، خوراک آماده دام و طیور، محصولات پلاستیکی، درب و پنجره یو.پی.وی.سی، مخازن فلزی و مواد و مصالح ساختمانی است.

ملایی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان فراهم است، اضافه کرد: وجود ظرفیت­‌ها و پتانسیل‌­های معدنی و تجاری، زیرساخت‌های ­‌های صنعتی مناسب در قالب یک شهرک و ۲ ناحیه صنعتی، فاصله نزدیک با مرکز استان و امکان بهره‌­گیری از معافیت‌­های مالیاتی مناطق کمتر توسعه‌­یافته از جمله مهمترین مزیت­‌های سرمایه­‌گذاری در این شهرستان در حوزه صنعت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.