همایش نکوداشت فرهنگ استاندارد روز پنجشنبه به‌مناسبت روز جهانی استاندارد با حضور مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد در بیرجند برگزار شد.

در این همایش از واحدهای تولیدی برتر در امر استانداردسازی شامل شرکت کویرتایر، نوین لوله قاین، سیمان باقران، پتروفردوس و گاز اکسیژن طبی و واحد خدماتی شرکت تاسسات سیلندرپرکنی بوتان گاز تجلیل و قدردانی شد.

مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی شامل جواد علیمردانی از واحد تولیدی فراز پلیمر فردوس، علی رجعت از کارخانه آرد سفید گلبرگ، محسن رضایی از کارخانه آرد ایثار قاینات و سیما مهدویان از کارخانه کوهستان سبز نیز در این مراسم مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

واحد تولیدی سهامی زراعی خضری (نیمبلوک) به مدیرعاملی محمدرضا رمضانی نیز در امر انطباق معیار مصرف انرژی حائز رتبه استانی شد که در این آیین از وی تجلیل شد.

همچنین در این آیین از محسن احتشام مدیر آزمایشگاه همکار تروند زعفران که در امر آزمون کالا و انطباق با استاندارد در استان حائز رتبه برتر شده است و هانیه نکویی، شرکت همکار که در امر ارزیابی و انطباق بیشترین تعامل را با اداره کل استاندارد داشته است و رضا حسین‌زاده خبرنگار روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز تجلیل شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در این آیین گفت: یکی از موضوعات مهمی که سال‌های اخیر در خراسان جنوبی مورد پیگیری قرار گرفته، بحث موازی کاری است.

عباس جرجانی افزود: واحدهای تولیدی خراسان جنوبی مادام با واحدهایی که موازی استاندارد کار می‌کنند درگیر هستند.

وی با بیان اینکه استاندارد و استانداردسازی پایه توسعه کشور است عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی از استانداردهای تدوین شده استفاده می‌کنند لذا درخواست داریم آیین‌نامه‌های استاندارد در خصوص واحدهای تولیدی که در حال تدوین است هر چه زودتر مصوب شود تا از این طریق مشکلی از واحدهای استان نیز حل شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی یادآور شد: دستگاه‌ها، واحدهای تولیدی یا خدماتی استان مرزی خراسان جنوبی معتقدند باید کالای تولیدی آنان استانداردهای لازم را داشته باشد اما تولیدکنندگان این استان فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌اند اما با این وجود سعی کرده‌اند تولید خود را حفظ کنند و نمی‌توانند محصولی بدون کیفیت و استاندارد وارد بازار کنند.

۱۶ تا ۲۲ مهرماه هفته استاندارد نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.