مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین بهره برداری همزمان طرح‌های روستایی در این استان که در روستای محمودآباد از توابع شهرستان بیرجند برگزار شد گفت: این طرح‌ها در روستاهای دهشیب سربیشه، آبگرم و آواز درمیان، دستگردان، کریم‌آباد و غنی‌آباد شهرستان طبس، روستای کریم‌آباد خوسف و روستای رُشک و اسفهشاد قاینات اجرا و تکمیل شده است.

علی اصغر آسمانی مقدم ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها چهار هزار و ۲۹۴ مترمربع سنگ فرش و جداسازی معابر، ۲ هزار و ۲۴۶ متر طول جدول‌گذاری به منظور هدایت آب‌های سطحی، ۱۲۳ مترمکعب دیوار سنگی، ۵۹ هزار و ۳۷۱ مترمربع زیرسازی معابر و ۵۵ هزار و ۷۷ مترمربع آسفالت معابر انجام شد.

وی گفت: همزمان با افتتاح این طرح ها از مطالعات ۴۲ طرح هادی روستایی که اعتبار تهیه آنها ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است، رونمایی شد.

همزمان با ۱۵ مهر روز روستا و عشایر با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مسئولان کشوری، ۶۸ هزار و ۷۰۰ جلد سند مالکیت تک برگ در خراسان جنوبی واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی اظهار داشت:  این اسناد مالکیت در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت  و به نمایندگی از آنها ۶ جلد سند در روستای محمودآباد بیرجند واگذار شد.

همچنین ۳۳ هزار و چهارصد و بیستمین واحد مسکونی خراسان جنوبی که از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی احداث شد، به نمایندگی از سایر واحدها در روستای بهلگرد شهرستان بیرجند به بهره برداری رسید.

آسمانی مقدم گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۶ هزار و ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده که سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات و بقیه سهم آورده متقاضیان است.

وی افزود: تاکنون ۴۲ هزار و ۹۷۳ متقاضی مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده‌اند که چهار هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه روستایی به آنها پرداخت خواهد شد و به همین میزان آورده متقاضیان تشکیل می دهد.

معاون اول رئیس جمهوری به همراه شماری از وزرا و مسئولان کشوری امروز (دوشنبه) برای شرکت در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد خراسان جنوبی شد.

۲۰۹۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.