علی اصغر آسمانی‌مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اسناد مالکیت در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است و به نمایندگی از آنها ۶ جلد سند در روستای محمودآباد از توابع شهرستان بیرجند واگذار خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین فردا (دوشنبه) همزمان با برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در خراسان جنوبی ۳۳ هزار و چهارصد و بیستمین واحد مسکونی به نمایندگی از سایر واحدها در روستای بهلگرد شهرستان بیرجند از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی با حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی در مجموع ۶۰۸ میلیارد تومان هزینه شده که ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات و به همین میزان آورده متقاضیان بوده است.

وی افزود: تاکنون ۴۲ هزار و ۹۷۳ متقاضی مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده‌اند که ۴۹۱ میلیارد تومان تسهیلات ویژه روستایی به آنها پرداخت خواهد شد و به همین میزان آورده متقاضیان خواهد بود.

آسمانی‌مقدم افتتاح طرح‌های هادی روستایی را از دیگر برنامه‌های روز روستا و عشایر در استان اعلام کرد و گفت: طرح هادی روستای محمودآباد بیرجند به نمایندگی از ۱۰ طرح دیگر با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: برای ۱۰ طرح هادی در روستاهای دهشیب سربیشه، آبگرم و آواز درمیان، دستگردان، کریم‌آباد و غنی‌آباد شهرستان طبس، روستای کریم‌آباد خوسف و روستای رُشک و اسفهشاد قاین در مجموع یک میلیارد و ۸۴۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: برای این طرح‌ها چهار هزار و ۲۹۴ مترمربع سنگ فرش و جداسازی معابر، ۲ هزار و ۲۴۶ متر طول جدول‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی، ۱۲۳ مترمکعب دیوار سنگی، ۵۹ هزار و ۳۷۱ مترمربع زیرسازی معابر و ۵۵ هزار و ۷۷ مترمربع آسفالت معابر انجام شده است.

وی تصریح کرد: همزمان با افتتاح این پروژه‌ها ۴۲ طرح هادی روستایی با اعتبار یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان نیز تهیه طرح شده است که از آنها رونمایی خواهد شد.

همایش ملی روز روستا و عشایر روز دوشنبه ۱۵ مهر نخستین بار خارج از تهران و در خراسان جنوبی برگزار می‌‎شود و این استان میزبان معاون اول رئیس جمهوری، شماری از وزیران و مسئولان کشوری برای شرکت در این همایش خواهد بود.

همچنین هشت تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف امضا می‌شود که چهار مورد مربوط به خراسان جنوبی است.

همزمان با ۱۵ مهر روز روستا و عشایر و برگزاری همایش ملی این روز در استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۸۰ طرح به ارزش ۷۱۴ میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.