حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در صبحگاه مشترک نیروی مسلح که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: تمام نظام آفرینش دارای مرز بوده و اگر جابه‌جایی در این مرزها صورت گیرد باعث بروز مشکل خواهد شد لذا خطوط، روش‌ها و گروه‌های سیاسی، مسائل عقیدتی، دینی حقوقی و علمی نیز مرز دارند. 

وی با بیان اینکه تمام عالم بر نظام و قانون استوار است اظهار داشت: بخشی از آنها انواع و اقسام مسائل اجتماعی است که چه در سطح بین‌الملل و چه در جامعه کوچک یا خانه، همه آنها دارای حقوق، حدود، آداب و اخلاق هستند.

امام‌ جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه اسلام برای همه موضوعات حکم تعیین کرده است اضافه کرد: البته انحرافات، ظلم و بی‌قانونی بندگان ربطی به اصل نظام اسلامی ندارد بلکه در اسلام هم چیز از حق یک حشره تا حقوق بین‌الملل همه رعایت شده است. 

 وی گفت: امروز یکی از مسائلی که به مسلمانان وارد شده این است که خودشان از خود بی خبر بوده و تحت تاثیر غربی‌ها قرار گرفته‌اند. 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه در تدین و تمدن غربی‌ها هیچ حق و حقوقی رعایت نمی‌شود اضافه کرد: یک انسان، اول باید آگاه و بعد متعهد باشد وگرنه اسم اسلام، انسان را مسلمان نمی‌کند. 

وی بیان کرد: شاخصه افراد بی‌دین را خداوند در قرآن مشخص کرده است و فرموده اینها پایبند به هیچ چیز نیستند طوری که بر اساس منافع شخصی خیلی هم سخت‌گیر هستند اما آنجایی که منافع‌ آنان تامین نشود هیچ تعهدی ندارند بلکه عامل هر فسادی هستند.

امام جمعه بیرجند گفت: از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمارگران غرب به کشورهای اسلامی باز شد هیچ چیز را سالم نگذاشتند و از مواد مخدر، فحشا و منکرات گرفته تا انواع بیماری‌ها همه چیز فراگیر شد. 

وی از غرب به عنوان ام‌الفساد قرن یاد کرد و افزود: نفوذ فرهنگ بیگانه بر تربیت فرزندان ما اثر می‌گذارد و از مشاهدات فضای مجازی می‌توان فهمید که آنها برای آلوده کردن جامعه از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: جریانات معاویه که با مشاوره سرجون رومی صورت می‌گرفت و بعد از آن جریان یزید و کربلا و  تفکرات ظلم و آنچه امروز داعش راه می‌اندازد نشان می‌دهد فرهنگ بیگانه باعث شده است که مسلمانان در بین خودشان هم امنیت نداشته باشند. 

 وی اضافه کرد: اینطور مرزهای امانت، صداقت، اعتماد و اخلاق در هم شکسته می‌شود و نیروی انتظامی امین و مقتدر جمهوری اسلامی بخشی عظیمی از مسوولیت‌های مختلفی که بر دوش دارد مربوط به مرزهای اجتماعی است که انواع و اقسام انحراف‌ها را شامل می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیاری از کارهای که نیروی انتظامی قانونی انجام می‌دهند از نظر دین جزو مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر بوده و مایه افتخار است. 

وی اظهار امیدواری کرد؛ خانواده‌ها، معلمان مدارس، اساتید دانشگاه و حوزه در کنار زحمات نیروی انتظامی باید برای حفط فرهنگ کار کنند تا جامعه از بیماری‌های فرهنگی غرب فاصله بگیرد. 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم با اشاره به تشکیل و فعال شدن پلیس امنیت اقتصادی در سال جاری گفت: نیروی انتظامی با همه توان و قدرت از تولید و سیاست‌های دولت در این راستا حمایت کرده و از وضعیت اقتصادی استان در حوزه جرائمی همچون قاچاق و احتکار حراست می‌کند. 

سردار مجید شجاع از رشد ۲۴ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در استان  در 6 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۱  باند شرارت و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شده است.

وی با اشاره به افزایش تصادفات در استان، به شناسه‌دار شدن ۲۹ نقطه پر حادثه اشاره کرد و گفت: بقیه نقاط هم شناسایی شده که امید است در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود. 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب هم علیرغم اینکه فضای امنیت اخلاقی در سطح استان خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها مناسب است اما پلیس با تمام توان و قدرت مقابل تعداد اندکی افراد هنجارشکن که از گروه‌های معاند و خارج کشور خط گرفته و قصد آلوده کردن جامعه را دارند می ایستد تا چهره امن استان خدشه‌دار نشود.

برگزاری رژه نیروهای نظامی و انتظامی، انجام حرکات رزمی نمایشی، اعطای درجه به چند نفر از کارکنان انتظامی، تجلیل خانواده شهید نایبی و شهید کاردیده از شهدای نیروی انتظامی استان، تقدیر از کارکنان برتر و افتتاح یادمان شهدا از دیگر برنامه‌های صبحگاه مشترک بود.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.