حسن تهامی روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی که به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد افزود: نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات، برنامه‌ها، آموزش، غربالگری، توانمندسازی و حمایت‌های روحی و روانی به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به موقع و موثر است.

وی تصریح کرد: استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در سه بخش مدرسه محور، خانواده محور و محله محور از طریق مشارکت بین دستگاهی از مهمترین موضوعات مورد بررسی در این طرح است.

وی گفت: برای هرچه بهتر اجرا شدن طرح نماد کارکنان ۱۹۷ مدرسه آموزش‌های لازم را در ۳۴ کارگاه تخصصی فراگرفته اند که این آموزش‌ها برای والدین و همتایان در گروه‌های مختلف صورت گرفته است.

تهامی افزود: از سه سال گذشته تاکنون ۷۲ دانش‌آموز معتاد در استان خراسان جنوبی درمان شدند که از این تعداد ۴۰ نفر در دوره ابتدایی تحصیل می‌کردند.

وی اظهار داشت: شناسایی و درمان دانش‌آموزان در معرض خطر و معتاد ‌یکی از مهمترین اقدامات در طرح نماد است که متاسفانه ۹۸ درصد والدین دانش‌آموزان شناسایی شده، اعتیاد داشتند.

وی گفت: ۲۰ دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و ۱۴ دانش‌آموز متوسطه دوم در این مدت مورد شناسایی و درمان قرار گرفتند که بدون شک بخشی از دانش‌آموزان در خطر هنوز شناسایی نشده‌اند.

شهردار بیرجند هم در این نشست گفت: به استناد بند پ برنامه ششم توسعه همه شرکت‌ها و مجتمع‌های تجاری، مسکونی و صنعتی مکلفند پیوست حفاظت انتظامی مربوط به ایمنی منازل را رعایت کنند.

محمدعلی جاوید اظهار داشت: براساس این پیوست ساختمان‌های ساخته شده باید ایمنی لازم در ارتباط با ایمنی در مقابل سرقت را داشته باشند که یکی از مهمترین محورهای صدور پروانه خواهد بود.

وی افزود: به مناطق دوگانه شهرداری بیرجند اعلام شده است که هر پروژه‌ای که این طرح را رعایت نکند پلمب شود.

شهردار بیرجند درباره مکان‌های خریداری زباله در شهر گفت: با کمک دادستانی حدود ۶۰ جایگاه در شهر پلمب شد که امیدواریم تا مهلت مقرر به خارج شهر منتقل شود.

وی بیان کرد: در ارتباط با طرح مدیریت تفکیک زباله در مبدا شرکتی وارد عمل شده که از مناطق شمال شهر عملیات و آموزش‌های لازم را آغاز کرده است و امیدواریم با توجه به ساخت اپلیکیشن توسط این شرکت هرچه زودتر شاهد مدیریت یکپارچه پسماند در سطح شهر باشیم.

جاوید گفت: با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید تمام نقاط حادثه‌خیز که به شهرداری اعلام شده جز یک میدان که در حال اجرا است مرتفع شده است.

وی گفت: خط‌کشی معابر منتهی به مدارس، پیاده‌روسازی و نصب تابلو از دیگر اقدامات بوده که برای رنگ‌آمیزی ۳۲۰ میلیون تومان و کلبه مدارس ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شهردار بیرجند درباره ساماندهی سرویس مدارس بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه سپند تاکنون ۱۱۰ دستگاه ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم با همکاری و همراهی مدیران مدارس بتوان گامی موثر برداشت.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات مربوط به سرویس مدارس عدم همکاری مدیران مدرسه برای مشکلات به وجود آمده در سال‌های اخیر است که امید می‌رود با ساماندهی دقیق و هدفمند بتوانیم سال تحصیلی بدون دغدغه‌ای را برای دانش‌آموزان و خانواده آنان فراهم کنیم.

پیگیری طرح ایمنی و پیشگیری از سرقت منازل، ساماندهی سرویس مدارس، اجرای طرح نماد و مناطق حادثه خیز در آستانه بازگشایی مدارس از مهمترین مصوبات این نشست بود.

۳۲۱۵*۳۰۲۸ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.