حسن آذری نصرآباد روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را از مهمترین برنامه‌های مخابرات استان دانست افزود: در حال حاضر متقاضیان شهرهای بیرجند، قاین و فردوس می‌توانند از ظرفیت اینترنت بر بستر فیبر نوری برخودار شوند.

وی با اشاره به ارایه سرویس‌های جدید FTTH و VDSL به مشتریان شرکت مخابرات اظهار داشت: در بیرجند ارایه سرویس‌های  فوق قابل واگذاری است.

سرپرست مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: این سرویس‌ها با سرعت‌های بیش از ۳۰mb/s و بسیار بالاتر از سرویس  ADSL قابل واگذاری است.

وی افزود: سرویس VDSL  بر روی همان بستر مسی ارایه می‌شود ولی در سرویس FTTH  بستر ارتباطی از سیم مسی به فیبر نوری تغییر پیدا می‌کند.

آذری نصرآباد با اشاره به واگذاری پورت‌های پرسرعت در استان اظهار داشت: از این نظر خراسان جنوبی دارای ۸۳ هزار پورت پرسرعت ADSL و VDSL است به گونه‌ای که علاوه بر نقاط شهری تعداد ۱۷۴ روستا از اینترنت پرسرعت ADSL بهره‌مند شدند.

سرپرست مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه موتور محرک توسعه همه بخش‌ها ICT است که در سرعت، دقت و توسعه تاثیرگذار است افزود: همچنین محوریت توسعه همه جانبه با سرویس ICT بر همه مبرهن شده است.

وی عنوان کرد: در تمامی حوزه‌ها از جمله سلامت، بهداشت، آموزش و پرورش، اقتصاد حتی امنیت نقش بی‌بدیل ICT و IT بسیار واضح است.

آذری نصرآباد با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران به عنوان یک نهاد خصوصی برای گره‌گشایی مشکلات کشور اعلام آمادگی کرده است گفت: ICT و IT نسخه شفابخشی برای گره‌های موجود در کشور است.

وی خراسان جنوبی را ویترین جدیدترین دستاوردهای مخابراتی دانست و افزود: اجرای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ارتباطات سیار ایران مبنی بر ارتقای سایت‌های موبایل استان از نسل ۲ به نسل سه، چهار و ۴.۵ از جمله این دستاوردها است.

سرپرست مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر تمامی شهرهای استان مجهز به تکنولوژی G۳ و G۴ تلفن همراه است.

وی یادآور شد: تعداد مشترکان همراه دایمی و اعتباری خراسان جنوبی در حال حاضر حدود ۱۸۲ هزار شماره فعال است که با توجه به جمعیت استان ضریب نفوذ ۱۰۸ درصدی را شامل می‌شود.

آذری نصرآباد گفت: در بخش تلفن ثابت دارای حدود ۳۶۶ هزار منصوبه در استان وجود دارد و اکنون در تمام نقاط شهری واگذاری تلفن در کمترین زمان انجام می‌شود که با حدود ۲۸۱ هزار شماره فعال ضریب نفوذ تلفن ثابت استان ۳۶ درصدی با کشور برابری می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان شامل یکهزار و ۹۲۱ روستا از امکانات مخابراتی بهره‌مند هستند.

سرپرست مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۸ درصد جمعیت استان از تلفن خانگی بهره‌مند هستند اظهار داشت: در راستای توسعه و ارتقای تکنولوژی تلفن ثابت در سطح استان اقداماتی از قبیل نصب سیستم سافت سوییچ NGN انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین جمع آوری سوییچ قدیمی و IPbase شدن تمامی تلفن‌ها در شهرهای سرایان، بشرویه، سربیشه، خوسف، اسدیه و ۵۰ درصد شهرهای بیرجند و قاین با اجرای پروژه کافو نوری از دیگر اقدامات است.

آذری نصرآباد تصریح کرد: سرویس VDSL یکی از تکنولوژی‌های نسبتا جدید ارایه اینترنت است که پس از ADSL معرفی شده است و در حال حاضر امکان واگذاری این سرویس در ۶ شهر استان از جمله بیرجند، خوسف، اسدیه، سرایان، بشرویه و قاین ایجاد شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد استفاده کنندگان اینترنت خراسان جنوبی خدمات خود را از شرکت مخابرات دریافت می‌کنند.

سرپرست مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: قبض کاغذی کارکرد مشترکان تلفن ثابت همزمان با سایر مناطق کشور از مهرماه سال جاری در این استان حذف می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای نهادینه سازی و تحقق فرآیندهای دولت الکترونیک و حفظ محیط زیست از مهرماه سال جاری (سیکل چهارم) قبض کاغذی کارکرد تلفن ثابت، چاپ و توزیع نمی‌شود.

آذری نصرآباد با تاکید بر استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های دولت الکترونیک افزود: در راستای سیاست‌های شرکت مخابرات ایران و با توجه به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، مخابرات منطقه خراسان جنوبی نیز قبوض کاغذی کارکرد هزینه تلفن ثابت مشترکان را حذف می‌کند.

وی گفت: تمامی مشتریان تلفن ثابت در سطح استان از این پس می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۲۰۰۰ ، شماره گیری #۲۰۲۰* یا وب سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir  به طور شبانه روزی از خدمات پرداخت قبوض خود استفاده کنند. 

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.