محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ با محوریت سردار شهید محمود کاوه و سرداران شهید استان خراسان جنوبی در منطقه حاج عمران افزود: شهید محمود کاوه معجزه انقلاب اسلامی است و دنباله‌روی از راه شهدا این انقلاب را جهانی و عالم‌گیر خواهد کرد.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که فرمودند امروز کشور ما به بزرگداشت شهدا احتیاج دارد گفت: تهاجم دشمنان در سطح مسایل معنوی مشکل‌تر از حملات سخت است و زمانی که شهدا زنده بودند دفاع کردند و امروز هم با هویت و معنویت خودشان از اسلام و هویت کشور دفاع می‌کنند که مهم است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: شهادت چشمه همیشه جاری، جوشان و پربرکتی است  که جان انسان‌های آزاده را جلا می‌دهد و وجود جهادگران عرصه عدالت توحیدی را امیدوار و دل‌های عاشقان خدا را به هم نزدیک می‌کند که مطهر به نام عدالت علوی است.

وی اظهار داشت: در چنین یادمان مقدس و گرانقدری چه فرصتی مغتنم‌تر از آنکه بار دیگربه تبیین آرمان‌های شهدای بزرگ همچون کاوه بپردازیم.

معتمدیان گفت: شهیدی که ریشه در خاک پاک خراسان جنوبی داشت و مانند عقاب تیزپر انقلاب در کردستان و مناطق عملیاتی چون پرنده‌ای سبکبال در کنار سرداران شهید آهنی، جابری، قائمی، آخوندی، پیرانی، شهاب، فایده، ناصری و بصیری پور به چشمه روشن آزادگی عروج کرد و چون خورشید پرفروغی بر تارک بی پایان آسمان نشست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شهید کاوه افزود: معظم له فرمودند"کاوه اهل خودسازی بود، هم خودسازی معنوی و اخلاقی و هم خودسازی رزمی داشت، او فرمانده خوبی بود از لحاظ نظم، اراده واحد، دوستی با عناصر لشگر و از لحاظ ادبی، تربیتی و اخلاقی جوان ولی برجسته بود".

استاندار خراسان جنوبی گفت: رویداد بزرگ انقلاب اسلامی تقدیم انسان‌های شریف و افتخارآفرینان همیشه جاودان به عرصه ارزش محوری ایران اسلامی بوده است و امروز به مدد همین خون‌های پاک و اخلاص‌های بی مثال، آوازه انقلاب اسلامی به محور مقاومتی تبدیل شده که در دل نوجوانان فلسطینی و لبنانی موج انقلاب می‌آفریند و در جوانان افغانستانی و کشمیری عشق به ولایت را زنده می‌کند.

وی ادامه داد: از دیگر رو حماسه مقاومت را در بطن جوانان یمنی به تبلور می‌رساند و این مهم حقیقت عاشورا، انقلاب اسلامی و اثرگذاری خون‌های پاک سرداران شهیدی همچون شهید کاوه است.

معتمدیان اظهار داشت: او که در وصیت نامه اش می‌گوید دشمن باید بداند و این تجربه را کسب کرده باشد که هر توطئه‌ای را ملت آگاه خنثی خواهد کرد، آینده جنگ هم روشن است که پیروزی از آن شهیدان ما خواهد بود.

وی گفت: از همت بالای برگزارکنندگان این یادبود تشکر می‌کنم و ایمان دارم عطر وجودی شهدای عزیزی همچون سردار شهید کاوه در استان ما جاری کننده برکت‌ها و سرافرازی برای مملکت ما خواهد بود.

سردار شهید محمود کاوه اصالتا اهل روستای بیهود شهرستان قاینات در خراسان جنوبی و متولید اول خرداد ۱۳۴۰ است که ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران عراق به شهادت رسید.

سی و سومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ روز یکشنبه دهم شهریور ماه امسال در مشهد مقدس نیز برگزار شد.

همچنین فرودگاه بیرجند چهاردهم شهریور ماه جاری در آیینی با حضور استاندار خراسان جنوبی، دختر سردار شهید محمود کاوه و جمعی از مسئولان به نام «فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند» نامگذاری شد.

استان مرزی خراسان جنوبی ۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.