معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد طرح در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، میراث فرهنگی، اشتغالزایی و ورزشی از شهرستان‌های بیرجند، خوسف، قاینات، بشرویه، زیرکوه، سربیشه، نهبندان، درمیان و سرایان است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان افزود: از این تعداد طرح ۲۱ طرح از دستور کار خارج شد و ۳۱ طرح به تصویب رسید که ۱۴ طرح مربوط به درمیان، ۲ طرح بشرویه شامل واحد پرورش شترمرغ و واحد پرورش گوسفند و همچنین طرح‌های شهرستان زیرکوه شامل احداث ساختمان اداری و انبار در این جلسه به دلیل حضور نداشتن فرمانداران و نماینده‌ای از طرف این شهرستان‌ها از دستور کار خارج شد.

وی بیان کرد: طرح اردوگاه گردشگری و عشایری در حاشیه گواب شهر خوسف نیز برای بررسی بیشتر و تایید مشاور ذی‌صلاح از دستور کار خارج شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی مسائل باید مسیر قانونی را طی کنند و صرف اینکه یک دستگاه اجرایی طرحی را تایید کند، نمی‌توان آن را مصوب کرد.

وی افزود: بیشتر بحث کارگروه امور زیربنایی براساس شرح وظایف آن گروه‌های کاری برای تسریع در مباحث مربوط دسته بندی شده و اگر موضوعی در زمینه روستایی است دیگر استعلامی در امور شهری نداشته باشد و کارها تسهیل شود.

میرجعفریان گفت: از دستگاه‌های تخصصی خواستیم موضوعاتی که مرتبط با برنامه‌های کاری آنهاست را دسته بندی و بیان کنند، کدام یک از این گروه‌ها با کدام دستگاه ارتباط دارد تا در بعضی از فعالیت‌ها که نیاز به گروه دیگری نباشد، استعلام نامرتبط انجام نشود.

وی با بیان اینکه اگر دستگاهی پاسخ استعلام را در مدت ۱۰ روز نداد به منزله پاسخ مثبت تلفی می‌شود اضافه کرد: دستگاه‌های عضو کارگروه تلاش کنند به پرونده‌هایی که بعد اقتصادی و اشتغال دارد، سریعتر رسیدگی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل تداخلاتی که با کارگروه‌های دیگر وجود داشت کارگروه فعلی شامل چهار کارگروه و محدوده کاری آن مشخص شده است.

وی گفت: امیدواریم با تلاش مدیران مربوط در این کارگروه بستر مناسبی برای توسعه استان در توسعه زیرساخت اقتصادی و اشتغال فراهم شود.

۷۵۵۹*۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.