حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در نشست با طلاب گروه‌های جهادی و تبلیغی مستقر در شهر مرزی درح شهرستان سربیشه افزود: هنگامی که صحنه‌های زیبای خدمت رسانی پیش می‌آید عشق و شور به جامعه منتقل می‌شود در چنین مواقعی جوانان و نوجوانان جامعه به دین، علم، عالم و کشور خود عشق می‌ورزند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: حضور روحانیان، طلاب، علمای دین و قشرهای متدین در حوادثی مانند سیل که امسال و سال قبل در شمال، غرب و جنوب کشور به وقوع پیوست سبب تغییر افکار جامعه در داخل و خارج شد و به بصیرت افزایی جامعه منجر شد.

وی تاکید کرد: عالمی که متناسب با علمش احساس وظیفه کند و علمش را به منصه ظهور برساند موفق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: امروز دانشمندان در بخش‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌ و رشد علمی جامعه را تا ۱۳ برابر نرمال جهان رسانده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین دانشمندان پیشرفت‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف از قبیل علم، صنعت و تکنیک کسب کرده‌اند از طرفی عالمان دینی متعهدی هستند که سر از پا نشناخته و به صورت دائم و مقطعی گذشته از کار اصلی خود در صحنه‌های فیزیکی از جمله خدمت رسانی به محرومان در باب مسائل اجتماعی، بصیرت‌افزایی و سایر حضور فعال دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: چنانچه عالم وظیفه خود را انجام دهد انگیزه و زمینه رشد در نسل بعدی به وجود می‌آید.

وی تاکید کرد: آندسته از افرادی که اموال در دستشان است باید آن را در جای اصلی خود مصرف کنند تا مساله فقر ریشه‌کن شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: بدون شک وقتی فشار معیشت بر مردم نباشد با توجه به اینکه مردم در فطرت خود سالم هستند دین‌شان را به دنیا نمی فروشند، اما وقتی ناکارآمدی باشد و جامعه تحت فشار قرار گیرد و اموال به هدر برود، زمینه دین فروشی در قشر ضعیف فراهم می‌شود.

وی گفت: جایی که اموال درست مصرف شود و مرهمی بر دردهای مردم باشد عزت نفس و ایمان مردم نیز قوی می‌شود و هیچ وقت حاضر نمی‌شوند به خاطر مال دنیا دست به خلاف بزنند.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: امروز جنگ، جنگ اراده‌ها است و این ما و شما هستیم که می‌توانیم اراده‌های مردم را متمرکز کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز (یکشنبه) به منظور بازدید از مناطق مرزی استان وارد شهرستان سربیشه شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در مراسم صبحگاه نظامی، انتظامی و امنیتی شرکت کرد. وی همچنین از پاسگاه مرزی چاه انجیر و پاسگاه مرزی سور تیغ در نقطه صفر مرزی بازدید کرد.

نشست با فرماندهان نظامی مستقر در منطقه مرزی سربیشه، دیدار با گروه‌های طلاب جهادی و تبلیغ و سخنرانی در جمع مردم ‌ولایتمدار شهر درح از دیگر برنامه‌های سفر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به شهرستان سربیشه بود.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.