عالیه خواجوی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در خراسان جنوبی افزود: همایش ملی روز روستا و عشایر همه ساله ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود که امسال در همین روز با محوریت خراسان جنوبی خواهد بود.

وی نقش نهادهای حمایتی در توسعه روستاهای کشور را از ویژگی بارز این همایش دانست و اظهار داشت: این همایش فرصت مغتنمی برای منعکس شدن فعالیت‌های روستاییان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همایش در ۲ بخش پیش‌بینی شده که برپایی نمایشگاه از جمله بخش‌های آن است.

وی افزود: در این نمایشگاه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی به نمایش گذاشته می‌شود.

خواجوی با ابراز امیدواری از اینکه ظرفیت‌های استان در کنار ظرفیت‌های سایر استان‌ها در این همایش به تصویر کشیده شود یادآور شد: بازدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی نیز از بخش‌های دیگر این همایش خواهد بود.

مدیر صندوق کار آفرینی امید خراسان جنوبی نیز گفت: طرح روستای بدون بیکار در استان حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته که می‌توان در این همایش به آن پرداخت.

محمد زنگنه افزود: صندوق‌های خرد زنان نیز از جمله پتانسیل‌های اشتغالزایی در روستاها است که خراسان جنوبی دومین استان کشور در بحث کمک به این صندوق‌ها است.

وی با بیان اینکه صندوق‌های خرد زنان می‌توانند با حضور در نمایشگاه توانمندی‌های خود را عرضه کنند اظهار داشت: طرح‌های مشارکتی که در روستاها اجرا شده نیز می‌تواند برای تاریخ همایش آماده افتتاح شود.

افتتاح پروژه‌های ورزشی خیرساز در روستاها، طرح‌های صدا و سیما، بهره‌برداری از پروژه‌های آماده افتتاح بنیاد مسکن و استفاده از استارتاپ‌ها در توانمند سازی روستاها از دیگر برنامه‌های پیشنهادی در این نشست بود. 

۸۳۹۳* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.