محمدعلی واقعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آموزشگاه‌ها شامل ۶۶۸ کلاس درس است که امیدواریم با همت مضاعف در بحث مدرسه‌سازی بتوانیم بخشی را مرتفع کنیم.

وی گفت: هم اکنون ۴۲۰ کلاس درس در استان خراسان جنوبی نیاز است که در سایت مساکن مهر بیرجند ۲۳۸ کلاس، سایت‌های مساکن مهر سایر شهرستان‌ها ۱۱۹ کلاس و در شهرک‌های اقماری بیرجند ۶۳ کلاس مورد نیاز است.

واقعی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز الگوی عدالت آموزشی، توسعه و پیشرفت هستند تصریح کرد: آموزش و پرورش با وضعیت موجود منابع مالی باید از حضور و همراهی خیرین که یک فرصت استثنایی در راه کمک به تعلیم و تربیت هستند، استفاده کند.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز با ساخت مدرسه در مناطق محروم به یک معروف بزرگ در جامعه جامه عمل می‌پوشانند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: استعدادهای نهفته انسان‌ها برای پذیرش حقایق در مدارس شکوفا می‌شود و خیرین مدرسه‌ساز در ثواب تمام علما و بزرگانی که از این مدارس برمی‌خیزند و راه پیامبران را ادامه و معارف الهی را در میان مردم گسترش می دهند، شریک هستند.

وی در ارتباط با توزیع نیروی انسانی افزود: با توجه به اینکه توزیع نیروی انسانی در استان در سال‌های گذشته متناسب با نیاز مناطق نبوده است، ( به علت نداشتن توازن تخصیص نیرو توسط وزارت و کمبود نیرو در استان) در اکثر مناطق مشکل داریم که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم تا پایان برنامه توسعه  ششم مشکلات استان کمتر شود.

در حال حاضر ۱۵۶ هزار و ۹۰۰ دانش آموز در خراسان جنوبی تحصیل می کنند.

 ۳۲۱۵* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.