در سند تحول بنیادین ۶ ساحت تربیتی تعریف شده که یکی از مهم ترین آن ها ساحت زیستی و بدنی است لذا قبل از آموزش علمی، رفتاری و ... باید به بحث سلامت و بهداشت دانش آموزان پرداخته شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز یکشنبه در این نشست افزود: یکی از کارهای آموزش و پرورش فرهنگ سازی است و باید در حوزه سواد سلامت و بهداشتی اولیا، دانش آموزان و فرهنگیان  برنامه ریزی و اقدام کرد.
سالار قاسمی خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به موضوع نشاط در حوزه آموزش و پرورش توجه شده است.
وی یادآور شد: اگر می خواهیم دانش آموزان در حیطه علم و معنویت رشد داشته باشند مقدمه آن نشاط و شادابی ذهنی و جسمی دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه برای مناطق پرخطر و حاشیه نشین شهری باید اقدامات ویژه ای صورت گیرد، عنوان کرد: برای گسترش خدمات می توانیم از ظرفیت هایی مثل بسیج جامعه پزشکان و بسیج دانشجویی استفاده کنیم.
قاسمی معتق است که دانش آموزان دختر آسیب پذیر تر هستند و در معرض مشکلات جدی در حوزه بهداشت قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز گفت: آموزش و پرورش فعال ترین دستگاه در حوزه سلامت است.
حسین کریم اظهار داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی رابطه کاری و تعاملی خوبی در اجرای طرح های آموزشی و بهداشتی در مدارس دارند.
وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی برای گسترش سطح سلامت دانش آموزان ، اولیا و کارکنان آموزش و پرورش البرز برنامه های مختلفی در طول سال تحصیلی اجرا کرده است که ضرورت دارد در سال تحصیلی آینده این همکاری بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی تقویت شود.

وی ادامه داد: با حضور کارشناسان در مدارس البرز آموزش هایی با عنوان دوران بلوغ، سوانح، رفتارهای پرخطر، پیشگیری از خشونت، سلامت جسمی و روحی در دو بخش فردی و اجتماعی و ... به جامعه هدف آموزش و پرورش داده شد.

استان البرز۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ 6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.