وحیدرضا گازرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی از مردم که هنوز شمار دقیق آنها مشخص نیست، شب گذشته در یکی از روستاهای شهرستان طبس مسموم شدند و مشکلات گوارشی ۱۷ نفر جدی‌تر است.

وی تصریح کرد: علت مسمومیت این عزاداران در دست بررسی کارشناسی است ولی هیچ گونه عمدی در کار نبوده و آزمایش‌های لازم برای تشخیص علت در حال انجام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس گفت: مردم و هیات های عزاداری به ویژه در ایستگاه‌های صلواتی نسبت به پخت و توزیع هر گونه نذری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: مردم نیز توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و تا از سلامت نذری اطمینان نداشته باشند به هیچ عنوان مصرف نکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس هم گفت: مسمومیت بیش از ۱۰۰ نفر از عزاداران حسینی در شهرستان طبس بر اثر مسایل بهداشتی بوده و تحقیقات اولیه پلیس حاکی از این است که موضوع امنیتی نبوده است.

سرهنگ محمود علیپور اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مسمومیت تعدادی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان طبس بر اثر نوشیدن شربت، بلافاصله موضوع بررسی شد و ماموران پلیس به محل اعزام شدند.

وی گفت: ماموران با حضور در محل حادثه موضوع را بررسی کردند که مشخص شد افرادی که شب گذشته در مراسم عزاداری روستا شرکت داشته‌اند بر اثر نوشیدن شربت علف هیزه دچار مسمومیت شده‌اند و بیش از ۱۰۰ نفر از آنان برای درمان به مراکز درمانی شهرستان طبس اعزام شدند.

فرمانده انتظامی طبس افزود: در بررسی ماموران و اظهار نظر سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس مشخص شد یکی از موکب‌داران با مخلوط کردن شربت مانده از شب قبل با شربت‌های تازه و نگهداری آن‌ها در ظرف پلاستیکی باعث مسمومیت عزاداران شده است.

وی با بیان اینکه حال عمومی مصدومان رضایت بخش است و اکثر آنها به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تذکرات پلیس مبنی بر رعایت نکات بهداشتی در هیات‌ها این مساله رعایت نشده و باعث وقوع این حادثه شده است.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی انجام شده و علت اصلی حادثه پس از آزمایش‌های شبکه بهداشت و درمان اعلام خواهد شد از شهروندان و مسئولان هیات‌ها درخواست کرد بر رعایت مسایل امنیتی و بهداشتی نظارت کافی داشته باشند تا شاهد تکرار این وقایع در هیات‌ها نباشیم.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.