محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جمع مردم روستای مرزی لانو از توابع شهرستان سربیشه افزود: یکی از دغدغدهای جدی ما این است که خدمات ویژه‌ای به مردم مناطق مرزی و محروم که در این شرایط سخت زندگی می‌کنند، ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه مردم منطقه «درح» سربیشه مشکلاتی در زمینه تامین آب و سایر زیرساخت‌ها دارند گفت: در این مناطق به دلیل خشکسالی‌های پیاپی شاهد مهاجرت روستاییان هستیم و مردمی که در این منطقه ساکن هستند هم شرایط سختی را سپری می‌کنند.

معتمدیان عنوان کرد: مرزنشینان در تامین امنیت منطقه و امنیت پایدار استان نقش مهم و بسزایی دارند که این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و امیدواریم بتوانیم به وظیفه خود که خدمت رسانی به شما مردم شریف است عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه چند موضوع را برای کمک به مردم منطقه دنبال می‌کنیم تا مردم با امکانات و رفاه بیشتری زندگی کنند گفت: یکی از موضوعات که از روزهای نخست ورود به استان دنبال کرده‌ایم، استفاده از مرز است چرا که این مرزها باعث رونق اقتصادی استان و مرزنشینان می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از اولویت‌های ما رونق بخشی به بازارچه ماهیرود بوده که به دلیل یکسری مشکلات مدتی این مرز تعطیل بود و با پیگیری های صورت گرفته امروز رونق گرفته است.

وی افزود: برنامه‌هایی داریم که مرز ماهیرود به عنوان یکی از مهمترین مرزهای ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران با افغانستان بتواند نقش ایفا کند و در این خصوص نگاه خوبی هم توسط دولت و کشور به این منطقه ایجاد شده‌ است.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۰ درصد صادرات کل کشور به افغانستان از این مرز انجام می‌شود گفت: نشان از این است که چشم‌انداز منطقه سربیشه، بسیار خوب و روشن است و تغییر و تحولات خوبی در آینده در این منطقه خواهیم داشت.

معتمدیان اظهار داشت: بحث سوخت مرزنشینان قانون و مصوبه هیات دولت است و تمام روستاهای که در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز هستند می‌توانند از منافع فروش و صادرات سوخت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: پیگیری‌های زیادی انجام دادیم که این شعاع از ۲۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر افزایش یابد و به دلیل منع قانونی فرآیند طولانی دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بررسی کردیم که به شیوه‌ دیگری به مردم نقاط مرزی کمک کنیم و در این خصوص سهمیه سوخت مرزنشینان استان را افزایش دادیم و با پیگیری‌های صورت گرفته برخی ماه‌ها ۲۰ برابر سهمیه سوخت به استان اختصاص دادیم.

وی اضافه کرد: اوایل سهمیه سوخت استان ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان بود که در حال حاضر هر مرحله ۷۵۰ هزار تومان به حساب مرزنشینان واریز می‌شود.

وی بیان اینکه در جریان سفر به شهرستان‌های استان با مشکلات مختلف روستاییان آشنا شده‌ایم گفت: ششمین یا هفتمین سفری است که به صورت زمینی و هوایی در مناطق مختلف سربیشه حضور پیدا کرده‌ایم و بر مسائل و مشکلات شما مردم اشراف کامل داریم.

معتمدیان عنوان کرد: شبانه روزی برای خدمت به شما مردم در تلاش هستیم و یکسری ممنوعیت‌های قانونی وجود دارد که نیاز به هماهنگی بیشتری دارد و در این زمینه  تلاش و سیاست نظام و دولت این است که شرایط زندگی برای مردم در روستاها فراهم شود.

وی گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان در شرایط مالی خوبی قرار نداریم و تمام دشمنان دنیا فشار می‌آورند که نفوذ جمهوری اسلامی کم شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از بزرگترین قدرت‌های نظامی و امنیتی منطقه، جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان ترس و واهمه دارند چرا که منافعی در این مناطق داشتند و الان به خطر افتاده‌ است و تلاش دشمنان این است که مانع نفوذ و اقتدار جمهوری اسلامی ایران شوند و از هر وسیله‌ای از جمله تحریم‌ها و محدودیت‌ها استفاده می‌کنند.

معتمدیان اظهار داشت: طرح آبرسانی به ۱۰ روستای منطقه با منابع موجود با سرعت بیشتری را دنبال خواهیم کرد تا مردم از آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند و همچنین هزینه آب شیرین کن را نیز برای چهار روستای منطقه درح پرداخت خواهیم کرد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته حجم آبرسانی سیار به ۵۰۰ روستای استان ۲ برابر شده است.

معتمدیان گفت: به دنبال سفر مسئولان کشوری و وزرا به استان هستیم تا بتوانیم مشکلات مردم را پیگیری و منتقل کنیم.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای روستاییان استان آغاز شده است که تلاش خواهیم کرد سهمیه بخش درح را ۱۰۰ واحد افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه وارد شهرستان مرزی سربیشه شد.

محمدصادق معتمدیان بدو ورود به سربیشه مورد استقبال فرماندار و مسئولان این شهرستان قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدا به شهیدان والامقام این دیار ادای احترام کرد.

عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی سربیشه روز چهارشنبه با حضور  معتمدیان در این شهرستان مرزی آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از راه معادن گرانیت درح و تعریض و بهسازی محور درح با حضور جمعی از مسئولان استان بازدید و چند طرح را افتتاح کرد.

وی دی ماه سال گذشته در نخستین سفر شهرستانی خود به نهبندان سفر کرد و تاکنون به تمامی ۱۱ شهرستان‌ استان سفر کرده است. 

معتمدیان آذرماه سال گذشته نخستین بار برای بازدید از ظرفیت‌های مرز ماهیرود به سربیشه سفر کرد و ۲۴ مرداد امسال به همراه وزیر نیرو برای افتتاح چند طرح برق‌رسانی و نهم شهریور ماه جاری با وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان مرزی در ۶۶ کیلومتری بیرجند رفت.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.