مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به سیاست‌های جمعیت هلال احمر، کاروان نذر آب ۲ پس از طرح نذر آب یک در سیستان و بلوچستان در استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان هم مستقر شد و به زودی کاروان‌هایی از خراسان شمالی و همدان در شهرستان‌های زیرکوه و طبس خراسان جنوبی مستقر خواهند شد.

محمدرحیم شهریاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر خدمات درمانی، معیشتی و توزیع بسته‌های حمایتی، کاروان‌های سلامت به توزیع اقلام فرهنگی در مناطق محروم می‌پردازند.

وی گفت: امیدواریم با کمپین مبارزه با تغییرات اقلیمی در قالب طرح نذر آب بتوانیم نظر مرکز و مسئولان را به این مناطق معطوف کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ تانکر آب‌ سه هزار لیتری در قالب طرح نذر آب به روستاهای شهرستان نهبندان ارسال شد افزود: ارایه خدمات مختلف پزشکی، درمانی و بهداشتی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط تیم‌ حمایت‌های روانی (سحر) جوانان از دیگر برنامه‌های این کاروان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: این کاروان شامل ۱۱ پزشک متخصص و فوق تخصص عفونی، جراح چشم و چشم‌پزشک، ارولوژی، زنان و زایمان، دندانپزشک و پرستار، کارشناس دارویی، مددکار اجتماعی و روانشناس است و سامانه حمایت‌های روانی (تیم سحر) جوانان و نیز پیرایشگران زنانه و مردانه نیز در قالب این کاروان به ارایه خدمت پرداختند.

وی از تحویل ۴۵۰ بسته حمایتی و معیشتی بین اهالی این مناطق خبر داد و گفت: ۶۰۰ بسته نوشت‌افزار و جعبه کمک‌های اولیه توسط تیم سحر جوانان هلال احمر بین دانش‌آموزان و کودکان مناطق کم‌برخوردار استان توزیع شد.

کاروان نذر آب ۲  از خراسان رضوی در مناطق محروم چاه عباس اردونی و شند معصومیه نهبندان مستقر شده بودند.

این کاروان متشکل از پزشک عمومی، پزشک متخصص، کارشناس مامایی، چشم پزشک و دندانپزشک بوده و تمامی خدمات ارایه شده از سوی اعضا رایگان انجام شده است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و ۲ دهه خشکسالی متوالی خسارات متعدد اقتصادی و اجتماعی در این استان برجا گذاشته است.

«علی اصغر پیوندی» رئیس جمعیت هلال احمر که دوشنبه یازدهم شهریور وارد بیرجند شد، دیروز (سه‌شنبه) از روند اجرای طرح ملی نذر آب در شهرستان مرزی نهبندان بازدید کرد.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.