محمدرحیم شهریاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین 23 پایگاه ثابت جمعیت هلال احمر استان و یک دستگاه بالگرد اینک آماده امدادرسانی در حوادث طبیعی و غیرطبیعی از جمله حوادث جاده ای، سیل و آبگرفتگی هستند.
وی بیان کرد: سامانه 112 به عنوان تلفن ندای امداد و مرکز ارتباط بین مردم و حادثه دیدگان در سراسر کشور راه اندازی شده و به صورت 24 ساعت فعال است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هم استانی ها و شهروندان می توانند در صورت هر گونه مواجه با حادثه با سامانه 112 ارتباط برقرار کنند.
وی اضافه کرد: آخرین مورد گزارش شده، سمت آبگرم لوت و معدن قلعه زری گزارش شد که تعدادی از خودروهای مردم پشت سیلاب مانده بودند و تا زمانی که آب فروکش کند، باید منتظر بمانند.
شهریاری گفت: از هم استانی ها تقاضا داریم با توجه به اخطاریه هواشناسی در خصوص وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر از مسافرت های غیر ضروری خودداری کنند.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در استان به ویژه نوار شرقی از جمله شهرستان های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه انتظار می رود مردم به ویژه در مناطق روستایی نکات ایمنی را رعایت کرده و از بستر رودخانه و مناطق سیل خیز فاصله بگیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: دهیاران روستاها مردم را از وقوع سیلاب های احتمالی آگاه کنند تا نسبت به نگهداری بهتر دام و تاسیسات دامداری اقدام شود و از خانه های خشت و گلی فاصله بگیرند.
فعالیت سامانه بارشی جدید که امروز (جمعه) در خراسان جنوبی آغاز شد تا اواخر هفته آینده ادامه دارد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.