به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، حمزه اسعدزاده در کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی خراسان جنوبی افزود: 22 پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار جمعیت در مدت زمان اجرای طرح امداد و نجات زمستانه، خدمات امدادی را به مردم ارایه کردند.
وی گفت: از زمان آغاز طرح زمستانه تاکنون 96 مورد حادثه در استان به وقوع پیوست که 58 نفر از حادثه‌ دیدگان این حوادث توسط تیم های امداد و نجات هلال ‌احمر نجات یافتند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد حادثه 68 مورد جاده‌ ای، 15 مورد شهری، 10 مورد مراجعه حضوری، 2 مورد صنعتی و کارگاهی و یک مورد نجات در کوهستان بوده که حوادث جاده ‌ای بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: از این تعداد 58 نفر به درمان نیاز داشتند و 38 نفر به مراکز درمانی منتقل و 20 نفر هم به صورت سرپایی مداوا شدند.
اسعدزاده با اشاره به اینکه 131 تیم‌ در قالب 327 نیروی عملیاتی از ابتدای آغاز طرح زمستانه تاکنون اعزام شدند گفت: در این مدت 78 دستگاه آمبولانس اعزام شده و یک مورد عملیات اطفای حریق صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه خراسان جنوبی تاکنون 21 مورد عملیات‌ رهاسازی انجام شده است ادامه داد: در این ماموریت ‌ها 51 نفر توسط جمعیت هلال احمر استان اسکان داده شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: متوسط زمان عملیات امدادرسانی هلال احمر 12 دقیقه و 9 ثانیه و همچنین متوسط زمان اطلاع‌ رسانی تا حضور امدادگران هلال احمر نیز پنج دقیقه و یک ثانیه بوده است.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به حادثه جاده ای مرتبط با برخورد خودروها با شتر در سطح جاده ‌های خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون تعداد 39 حادثه برخورد خودرو با شتر در جاده های استان به وقوع پیوسته است.
وی با بیان اینکه برای حل این معضل باید تدابیر کوتاه مدت و بلندمدت اندیشیده شود افزود: طراحی شبرنگ با ماندگاری بالا و نصب بر روی گردن شترها، نصب تابلوهای هشدار دهنده بیشتر در جاده، تدوین قوانینی برای جلوگیری از تردد بدون نظارت شترها و نصب سنسور در شتر و خودرو از جمله روش ‌های پیشنهادی برای کاهش برخورد وسایل نقلیه با شترها است.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح امداد و نجات زمستانه از 22 آذر همزمان با سراسر کشور و با مشارکت دستگاه ‎های مسئول در استان خراسان جنوبی آغاز شد و تا 22 اسفند ماه امسال ادامه دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.