حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: این افراد باید هر زمان که خسته شدند یا مشکل داشتند به بنیاد شهید مراجعه کنند و با روی گشاده، اخلاق نیک و خوش برخوردی با آنها رفتار شود. 

وی گفت: جانبازی که از ناراحتی شب تا صبح درد کشیده است باید به بنیاد بیاید و دلش آرام بگیرد. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: بعضی افراد می‌گویند هرچه هست برای اینهاست؛ مگر چه چیزی هست و مشکلات ایثارگران و دردها و رنج هایشان را چه کسی می‌داند؟ لذا برخی که با فضای انقلاب مخالف هستند نمی‌توانند این افراد را درک کنند و ببینند.

وی گفت: خود را خادم این جامعه ایثارگری می‌دانیم و تا زمانی که هستیم باید در خدمت ایثارگران باشیم و مشکلات‌شان را حل کنیم. 

شهیدی با بیان اینکه مسئولان استانی نیز باید در حد توان مشکلات جامعه ایثارگری را حل و اگر نتوانستند به تهران منتقل کنند افزود: با تعامل بین استانداری باید مشکلات حل شود تا بتوانیم دین خود را ادا کنیم .

وی از روند احداث ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تقدیر کرد و گفت: مجتمع ایثار در این استان نیز جزو معدود مجتمع‌هایی بود که هر سه فاز آن همزمان افتتاح و تجهیز شد. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وجود برخی کمبودهای بودجه‌ای و امکانات اظهار داشت: این موضوع باعث شده بخشی از وظایف را نتوانیم انجام دهیم اما فراموش و کوتاهی نشده به همین خاطر ۸۰ درصد قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران ایفا و ۲۰ درصد باقی مانده است. 

وی گفت: در حوزه درمان مقداری مشکلات داریم که بدهی‌های موجود را بنیاد شهید استان به تهران منتقل کند تا بتوانیم نقدی پرداخت کنیم. 

حجت الاسلام شهیدی افزود: برخی بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها نیز در پذیرش  سخت ‌می‌گیرند لذا بنیاد شهید استان تلاش کند هزینه‌ها را پرداخت و فاکتورها را به تهران ارسال کند یا نیازهای دارویی را تجمیع و به صورت یک جا از استان دیگر دریافت کنند تا جامعه ایثارگری از کمبود دارو و درمان رنج نکشند. 

وی با تاکید بر اینکه  فضا و امکانات اداری بنیاد شهید باید در شأن جامعه ایثارگری باشد گفت: این ساختمان‌ها خانه جامعه ایثارگری است لذا کوشیده‌ایم در همه ابعاد در خدمت جامعه هدف باشیم.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: برخورد بد برای ما قابل تحمل نیست و حتی فرزند شهیدی را به خاطر برخورد بد با پدر دو شهید در یک استان اخراج کردیم. 

وی گفت: در استانی دیگر عصر پنجشنبه جانباز ۷۰ درصد که کارمند بنیاد شهید بود با مراجعه کننده‌ای که اتفاقا او هم جانباز ۷۰ درصد بود، دچار درگیری لفظی می‌شود و یکی زمین می‌خورد که بررسی نشان داد مقصر کارمند بنیاد شهید بوده  لذا صبح شنبه آن کارمند را اخراج کردیم اگرچه جانباز هم بود اما باید همه با هم همکاری و خدمت کنیم. 

وی با اشاره به جمعیت حدود ۶ هزار نفری جامعه ایثارگری در خراسان جنوبی گفت: حدود ۲ هزار شهید، چهار هزار جانباز و تعدادی آزاده در این استان برای ملت جانفشانی کرده‌اند و این افراد به عنوان افضل مردم کسانی بودند که هستی خود را در راه امام، انقلاب و کشور هدیه کردند.

شهیدی افزود: گاهی رئیس جمهوری هم وقتی از خانواده شهدا دیدن می‌کند از میزان فداکاری این افراد اظهار شرمندگی کرده و ما هر وقت به دیدار خانواده شهید می‌رویم نیرو می‌گیریم. 

وی گفت: به خادمی خانواده شهدا افتخار می‌کنیم که گاهی ۲ یا سه فرزند خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند اما با چه روحیه بالایی زندگی می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر ارزش روحیه بالای خانواده شهدا تصریح کرد: خدمت به خانواده شهدا تنها وظیفه بنیاد شهید نیست بلکه همه مردم ایران باید خادم خانواده شهدا باشند.

وی با بیان اینکه خون شهدا به ملت ایران امنیت و در برابر استکبار قدرت داده است گفت: اینکه امروز مقام معظم رهبری در برابر نماینده ترامپ، پیامی را نمی‌گیرند، قدرتی است که از طریق شهدا و جانبازان به دست آمده است. 

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری مکرر توصیه کرده‌اند که به خانواده شهدا و جانبازان باید سر بزنیم و سلام ایشان را ابلاغ کنیم لذا به هر استان که سفر می‌کنیم تا بتوانیم برخی از خانواده‌ها را از نزدیک می‌بینیم و سرکشی می‌کنیم. 

شهیدی گفت: ما جامعه بزرگی هستیم و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که اداره این جمعیت هم سخت است و هم مشکل زیاد داریم ولی سعی کردیم تا می توانیم در خدمت این عزیزان باشیم.

وی افزود: سه سال است بنیاد شهید به عنوان دستگاه برتر از دولت لوح برتر دریافت کند که اخیرا در جشنواره شهید رجایی نیز این تقدیر انجام و استاندار خراسان جنوبی نیز در همین جشنواره تجلیل شد.

وی با بیان اینکه همه کار می‌کنند که در خدمت این قشر باشند گفت: البته نارسایی‌ها و کمبودها زیاد است ولی با وجود تحریم‌ها و وضعیت سخت بودجه‌ای سعی می‌کنیم در حد توان در خدمت این جامعه باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: درمان جانبازان و خانواده شهدا در خراسان جنوبی نیازمند عنایت ویژه‌ای است. 

ناصر خوش خبر افزود: افتخار همه مدیران خدمت به خانوداه شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های بنیاد شهید در رفع مشکلات ایثارگران بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: در حوزه سخت افزاری برخی شهرستان های خراسان جنوبی فاقد فضای مناسب اداری بوده و بخش زیادی از خانواده‌های شهدا، آزادگان  جانبازان و ایثارگران در شهرستان‌هایی هستند که فضای محدود دارند. 

 معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اهتمام مسئولان ارشد استانی به این موضوع هم از حیث همکاری وجود دارد و اعلام آمادگی می‌کنیم اما نیاز است که از مرکز نیز همکاری صورت گیرد. 

وی ادامه داد: در شهرستان درمیان که شهرستان مرزی است بیش از ۸۰ شهید والامقام را داریم و شهرستان‌های زیرکوه و خوسف نیز نیاز به عنایت ویژه دارند.

خوش خبر گفت: نیروهای پا به کار در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تاکنون توانسته اند مطالبات را پیگیری کنند و در حد توان استان پاسخگوی نیازها بوده‌اند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز گفت: ساختمان جدید این اداره کل در پنج هزار متر مربع بنا ساخته شده است.

حجت الاسلام تقی عزیزی افزود: در مجموع برای این ساختمان ۶ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.

وی بیان کرد: ساختمان جدید اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سه طبقه احداث و در کنار این ساختمان سه سوئیت نیز ساخته شده است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر یک روزه به خراسان جنوبی با خانواده شهیدین اربابی، جانباز ۷۰ درصد مهرنیا و آزاده سرافراز کلاته بجدی نیز دیدار کرد.

همچنین کتابخانه شهید بصیری پور (اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی) امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در بیرجند افتتاح شد.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.