رضا رحمانی با حضور استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان قاینات این طرح صنعتی را افتتاح کرد.

این واحد با تولید سالانه پنج هزار تن پروفیل و یو پی وی سی در زمینی به مساحت ۲۴ هزار و ۴۹ مترمربع با زیربنای ۹ هزار مترمربع احداث و ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن سرمایه گذاری شده است.

با اجرای این طرح صنعتی زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر فراهم شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه روز شنبه وارد فرودگاه بیرجند شدند و مورد استقبال استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان قرار گرفتند.

رضا رحمانی در ادامه برنامه‌های خود از کارخانه فولاد قاینات و همچنین کارخانه منیزیم سربیشه و طرح های توسعه‌ای این کارخانه بازدید می‌کند.

بازدید از کارخانه کویر تایر و طرح توسعه آن، آغاز عملیات اجرایی طرح بازیافت کاغذ شرکت کاشی فرزاد و نشست با فعالان اقتصادی استان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

معاونان وزیر نیز امروز به برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی می‌روند.

براساس آخرین آمار رسمی ۱۲ واحد صنعتی بزرگ (بیش از ۱۵۰ شاغل)، ۱۶ واحد متوسط و بیش از ۵۱۳ واحد کوچک در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

خراسان جنوبی رتبه چهارم معادن فعال را در کشور داراست همچنین از نظر ذخایر قطعی رتبه هفتم و اشتغال این حوزه رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

این استان مرزی ۱۱ شهرستان دارد و از نظر وسعت سومین استان پهناور ایران محسوب می‌شود.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.