علیرضا نصرآبادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این مقدار ۳۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه‌ ملی مصوب شده است.

 وی ادامه داد: از این میزان اعتبار ۲۵ میلیارد تومان نیز برای اجرای ۹۰ سازه آبخیزداری در ۲۷ حوزه آبخیز استان هزینه خواهیم کرد که عملیات اجرایی این طرح‌ها از هفته جاری آغاز شده و تا دهه فجر امسال به اتمام خواهد رسید.

نصرآبادی بیان کرد: مابقی این اعتبارات در زمینه‌های احداث آبشخور، آب انبار، هلالی آبگیر، مراقبت و آبیاری، بوته‌کاری، کمربند حفاظتی، مبارزه با آفات، گشت و مراقبت، ممیزی اراضی و فرهنگ سازی هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین از محل صندوق توسعه ملی قول اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر را نیز برای نیمه دوم سال داده شده که صورت اختصاص، اعتبار طرح‌های آبخیزداری استان از محل این صندوق به ۶۱ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین امسال ۷۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی و کارگروه ملی گرد و غبار برای اقدامات بیابان زدایی استان مصوب شده است، اضافه کرد: از این مقدار ۴۰ میلیارد تومان برای انجام عملیات مالچ پاشی در سطح ۷۷۱ هکتار هزینه خواهد شد.

نصرآبادی افزود: عملیات مالچ پاشی در ۲ منطقه محور فردوس - بشرویه و محور یزد - طبس حدفاصل مسجد شکر انجام خواهد شد که این نوع مالچ‌ها با طبیعت سازگار است و مشکل زیست محیطی ندارد.

 وی عنوان کرد: نهالکاری در چهار هزار و ۸۵۰ هکتار، هلالی آبگیر در سطح ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار، بادشکن در سطح ۱۵۰ هکتار، نهالکاری روی مالچ در ۳۸۶ هکتار، آبیاری و مراقبت در سه هزار و ۷۰۰ هکتار، مدیریت چرا در هشت هزار هکتار و قرق مرتع در پنج هزار هکتار از دیگر اقداماتی است که از محل اعتبارات بیابان زدایی استان در سال جاری اجرا خواهد شد.

نصرآبادی همچنین از افتتاح ۱۷ پروژه مختلف با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل ترسیب کربن، ترمیم ترسیب کربن، احیای مراتع، جنگل‌کاری، توسعه و تجهیز پارک جنگلی قاین است که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در ۲۹ روستای استان از مزایای آن برخوردار خواهد شد.

 وی با اشاره به پیگیری و اجرای مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان‎ها افزود: در سفرهای شهرستانی ۲۵ مصوبه در حوزه منابع طبیعی داشته‌ایم که از این تعداد ۱۲ مصوبه درخواستی، ۹ مصوبه اختلاف تعیین مالکیت و چهار مصوبه اختلاف عرصه‌های مرتعی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: به جد پیگیری اجرای مصوبات سفر استاندار به شهرستان‌ها هستیم و در این خصوص برگزاری نشست‌هایی با فرمانداران و معتمدان مرتع در حال انجام است.

۷۵۵۶*۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.